معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم
قیمت:
۹۰۰۰ 4500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم

سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم هجویه‌ای است که یاروسلاو هاشک در آن عصیان انسان‌های معمولی را در برابر همهٔ بی‌عدالتی‌ها به تصویر کشیده است. این کتاب مشهور با زبانی طنز و گزنده داستان مرد ساده‌لوحی را روایت می‌کند که در دوران جنگ جهانی اول در تلاش است تا در خدمت سپاه اتریش - مجارستان در بیاید. کتاب حاضر که تابه حال به 50 زبان ترجمه شده، به صورت متوالی هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

شوایک مدام در تلاش است که به آرزوی دیرینهٔ خود یعنی پیوستن به سپاه و شرکت در جنگ برسد. او بعد از درخواست‌های مکرر به سپاه اتریش - مجارستان به عنوان سرباز پذیرفته می‌شود. وی به علت ساده‌دلی‌اش در موقعیت‌های طنزآمیز بسیاری قرار می‌گیرد و واکنشش به این موقعیت‌ها با حماقت همراه است.

اما این پایان ماجرا نیست و شوایک به دلیل کارها و حرف‌های احمقانه‌اش از ارتش اخراج می‌شود. اما جنگ دوباره شدت می‌گیرد و او تمام تلاشش را می‌کند که طوری به آن‌جا راه یابد و به جنگیدن به عنوان یک سرباز ادامه دهد. البته می‌توان گفت که این شخصیت جذاب کمی دیوانه و عجیب به نظر می‌رسد ولی بعضی از دیالوگ‌هایش درمورد وطن‌پرستی و جنگ، شما را به فکر فرو می‌برد.

سریال صوتی شوایک (The Good Soldier Schweik) را درواقع می‌توان یک رمان ضد جنگ نامید که با لحنی طنزآمیز نوشته شده است. این رمان یکی از بهترین آثار ضد جنگ در قرن بیستم است که مدتی پس از جنگ جهانی اول منتشر شد. طولی نکشید که یاروسلاو هاشک با نوشتن آن به شهرتی جهانی دست یافت.

نویسنده در این کتاب زندگی فردی را روایت کرده تا تمثیلی بسازد از زندگی افراد زیادی که در آن زمان زندگی‌شان تحت تأثیر جنگ قرار گرفته بود. همچنین بسیاری از منتقدین عقیده دارند شخصیت شوایک را می‌توان نمادی از تمام مردم چک در آن دوران دانست. لحن طنزی که در این داستان استفاده شده به شکلی تلخ، گزنده و انتقادی است که بیشتر در دسته‌بندی کمدی سیاه قرار می‌گیرد. این رمان درخشان در ابتدای سال 1921 به انتشار رسید و تقریباً یک سال بعد، جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) را از آن خود کرد.

اقتباس‌های سینمایی کتاب صوتی شوایک:

کارگردانی به اسم «مارتین فریش» در سال 1931 فیلم سینمایی کمدی بر اساس این رمان ساخت که بازی نقش شوایک را در این سریال «ساشا راشیلوف» بر عهده داشت. همچنین انیمیشنی در سال 1955 به همین اسم بر اساس این رمان به پرده نمایش درآمد. مشهورترین فیلمی که بر اساس این رمان ساخته شد به کارگردانی «کارل اشتکلو» بود که در سال 1957 نامزد جایزه کریستال گلوب شد.

در سال 1962 نیز فیلمی سیاه و سفید به اسم «سفر طولانی» با الهام از این کتاب ساخته شد که بخش‌هایی از زندگی شوایک در آن به تصویر کشیده شده است. همچنین در سال 1972 مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی ساخت اتریش به نام «ماجراهای سرباز خوب شوایک» به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» ساخته و پخش شد.

کتاب صوتی شوایک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و طنزپرداز آنارشیست اهل چک در سال 1883 در پراگ متولد شد. او شهرت اصلی‌اش را به خاطر نوشتن رمان «سرباز خوب شوایک» به دست آورد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) به جز این اثر، 1500 داستان کوتاه دیگر نیز نوشته و بیشتر آثارش در سال‌های اولیه قرن بیستم بوده است که اکثر آن‌ها محتوایی انتقادی داشته‌اند.

وی در زمان شروع جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد و هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها همکاری کرد. هاشک در سال 1920 به کشور خود بازگشت و شروع به نوشتن شاهکارش، رمان شوایک کرد و تا زمان مرگ در سال 1923 مشغول همین کار بود.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

این نامه زاییدهٔ نیروی جبر شرایط بود. چون آشپز اکولتیست به دلیل پیشامد تازه‌ای دیگر از چشم سرهنگ شرودر افتاده بود. در مراسم تودیع افسران گردان عازم به جبهه، به طور کاملا اتفاقی باز هم فیلهٔ گوساله به سرهنگ نرسیده بود و سرهنگ با اوقات سگی آشپز اکولتیست را روانهٔ جبهه کرده، معلم بیچاره‌ای را که پیشتر در بنیاد نابینایان کلاروف کار می‌کرد به جای اون گمارده بود.

آشپز اکولتیست نوشته‌اش را که آن را بسیار سنجیده و دیپلماتیک می‌یافت، از نو مرور کرد. به این طریق موفق میشد خودش را به نحوی از گزند درگیری‌های مستقیم میدان جنگ دور نگهدارد. چون مردم هر خیالی که می‌خواهند بکنند. در جبهه هم می‌شود از زیر خیلی کارها در رفت. این همه به رغم آن بود که در روزگار گذشته موقعی که به عنوان مدیر و سردبیر نشریهٔ اکولتیستی به علوم ماورای قبور می‌پرداخت، مقالهٔ بلندی پیرامون نابه‌جا بودن ترس از مرگ به قلم آورده در آن اجمالا به مسئلهٔ تناسخ ارواح هم پرداخته بود.

وقتی از کار نامه فارغ شد، او هم پشت دست شوایک و وانک نشست. در این موقع بین بازیگران هیچ تفاوتی از بابت درجهٔ نظامی باقی نمانده بود. حالا دیگر خود اونسکی هم وارد جمع شده بود و سه نفره ماریاش بازی می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
کتک‌کاری پر افتخار / بخش یک
33 دقیقه
کتک‌کاری پر افتخار / بخش دو
21 دقیقه
کتک‌کاری پر افتخار / بخش سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۰۰۰ 4500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم

Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۱۱/۹
یکی از رمان‌های تاریخ در قالب طنز که از تلخی جنگ می‌گوید و به داستانی جذاب تبدیل شده است
یاروسلاو هاشک با طنزی گزنده تصویری از بیهوده بودن جنگ ارائه می‌دهد البته قبلا این کتاب را تهیه و خوانده‌ بودم از اجرای عالی گوینده خیلی لذت بردم از دست اندرکاران کتابراه کمال‌ تشکر دارم
Hamed Alimirzaei
۱۴۰۱/۸/۱۸
این قسمت از داستان خیلی برام آشنا بود!
متاسفانه خاطرم نیست شبیه به این نمایش رو کجا..
دیدم! یا شنیدم!؟
ساسان بهرامی
۱۴۰۲/۳/۲۸
مجموعه ایی زیبا و جذاب و روایتی شیرین از تاریخ اروپا و مردم در زمان جنگ جهانی اول من لذت بردم
Magnolia RP
۱۴۰۲/۱/۲۶
انصافا حق نیس بگیم دسته گل شوایک بود کتابا، باقی هم نقش بسزایی داشتن
علی رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
بسیار عالی و شندنی بود
Abolfazl Ghavamsadri
۱۴۰۱/۴/۱۸
من دوسش دارم این کتابو
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت چهاردهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.