معرفی و دانلود کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

عکس جلد کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن اثر پرفروش سایت آمازون از نیک ترنتون، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است. ترنتون در این کتاب صوتی پس از تشریح آثار مخربی که فکر کردنِ بیش‌ از اندازه و ماندن در رویدادهای گذشته یا غرق شدن در رؤیای آینده بر انسان می‌گذارد، راهکارهایی را ارائه می‌کند تا با خلاصی از این چرخه‌ی معیوب، بتوانیم ذهن و زندگیِ خود را متحول کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

نیک ترنتون (Nick Trenton) در کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن (Stop Overthinking) به چالشِ فراگیر این روزها یعنی فکر کردنِ بیش از اندازه یا به‌اصطلاح، نشخوار فکری پرداخته است. این کتاب اولین اثر از مجموعه‌ی 16 جلدیِ مسیرِ آرامش (The Path to Calm) است که توسط ترنتون به انتشار رسیده است. نیک ترنتون که دانش‌آموخته‌ی مقطعِ کارشناسی‌ارشد رشته‌ی روانشناسی رفتاری است، به‌واسطه‌ی علاقه‌ی وافری که به مشاهده‌ی رفتار مردم دارد، آثاری خلاقانه در زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی مهارت‌های فردی از خود به جای گذاشته است. یکی از این آثار، کتاب صوتیِ حاضر است که بلافاصله پس از انتشار توانست به اثر پرفروشِ سایت آمازون در حوزه‌های مختلفی از جمله سلامتِ روان در سال 2021 تبدیل شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

نیک ترنتون در کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن به شما می‌آموزد چگونه می‌توانید بر الگوهای فکری منفی غلبه کرده، استرس و اضطراب خود را کاهش دهید و زندگی را با نگرانیِ کمتری سپری کنید. بیش از اندازه فکر کردن به چالش بزرگی در دنیای مدرن تبدیل شده است. نشخوار فکری مانند گم شدن در پیچ و خم یک لابیرنت بزرگ، دشوار و آزاردهنده است. مسبب بروز چنین شرایطی گاهی خودِ ما و گاهی محیط و اطرافیانمان هستند. اغلب افرادی که به چنین معضلی دچار می‌شوند، علاوه‌بر پیامدهای روحی و روانیِ آن مانند اضطراب و افسردگی، مشکلاتی فیزیکی نظیر خستگیِ بیش‌ از اندازه و اختلال در خواب را هم تجربه می‌کنند.

اما راه‌هایی هم برای خلاصی از این چرخه‌ی افکارِ آزاردهنده و بی‌پایان و محافظت از سلامتِ روان وجود دارد از جمله اینکه تلاش کنید در زمان حال زندگی کرده و خود را از مسائل کم‌اهمیت دور نگه دارید تا از آسیب‌های این زندانِ فکریِ خودخواسته، در امان بمانید. ترنتون در این کتاب صوتی به شما راهکارهایی عملی را ارائه می‌دهد تا با پایان بخشیدن به الگوهای فکری و رفتاری غلط، دست برداشتن از غرقگی در اتفاق‌های گذشته و پیش‌بینیِ آینده‌ی نامعلوم، شیوه‌ی تفکر و احساسِ خود را درباره‌ی همه‌چیز به‌ویژه خودتان تغییر دهید.

این واقعیتِ زندگی است که همه‌ی ما به‌نوعی استرس را تجربه می‌کنیم اما نگرانی و فکر کردنِ بیش‌از اندازه اجتناب‌ناپذیر نیست. نیک ترنتون در کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن چندین راه را برای جلوگیری از نشخوار فکری و خروج از سیطره‌ی افکار منفی برمی‌شمارد. با شنیدنِ این کتاب صوتی می‌آموزید چگونه محرک‌های منفی و عوامل اضطراب‌های درونیِ خود را شناسایی کنید، چگونه آرامش خود را حفظ کرده و بر گفتار و کردار خود مسلط شوید، از چه راهی بر حملات اضطراب غلبه کنید و بیاموزید که با وجودِ ذهن شلوغ هم، همچنان متمرکز باقی بمانید. به باور او اگر بتوانید ذهن خود را از هجوم انبوهی از افکار ر تمام قابلیت‌های شگفت‌انگیزِ آن، تجربه خواهید کرد.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مسیر آرامش

مجموعه کتاب‌های مسیر آرامش (The Path to Calm) شانزده کتاب نوشته‌ی نیک ترنتون را در بر دارد. ترنتون سخنران انگیزشی و نویسنده‌ای زاده‌ی آمریکاست. او در رشته‌ی روانشناسی رفتاری تحصیل کرده و به مشاهده‌ی رفتار مردم علاقه‌ای ویژه دارد. ترنتون در آثارش بر آرام کردنِ آشفتگی‌های ذهنی متمرکز است او در این مجموعه کتاب‌های خود روش‌هایی نامتعارف را جهت رسیدن به آرامش معرفی می‌کند؛ راهکارهایی را جهت تنظیم احساسات و رهایی از افکار و اضطرابِ بیش‌ از اندازه ارائه می‌دهد و به مخاطب خود می‌آموزد چگونه در زمان حال زندگی کرده و گذشته و آینده را به فراموشی بسپارد. «این قدر فکر و خیال نکن»، «ضد اضطراب»، «افکار خود را آرام کنید»، «گفت‌وگوی درونی خود را متحول سازید»، «هنر خود-درمانی»، «احساسات خود را آرام کنید» و «هنرِ رها کردن» از جمله کتاب‌هایی هستند که تابه‌حال از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

کتاب حاضر با ترجمه‌ی حمیده رستمی و به کوشش انتشارات لیوسا چاپ و منتشر شده است. نسخه‌ی شنیداری این قدر فکر و خیال نکن با خوانش کمیل سلیمان پور و به‌‌همت نشر صوتی ماه آوا در اختیار شما قرار گرفته است.

افتخارات کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

  • حضور در فهرست صد کتاب برتر آمازون
  • حضور در فهرست کتاب‌های برتر آمازون در حوزه‌های عواطف و سلامت روان، خودسازی و احساسات و رهبری و کسب‌وکار

کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن را به شما که قصد دارید با رهایی از افکار منفی و الگوهای غلط فکری، بر حملات اضطراب خود غلبه کرده و یک زندگی بدون استرس را تجربه کنید، بسیار پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن می‌شنویم

بیا برویم سراغ مرد جوانی به اسم جیمز. او مهربان و باهوش است و حسابی حواسش به خودش و حال و احوالش هست. در واقع در این مورد کمی افراط می‌کند. جیمز همیشه بابت مسئله‌ای نگران است. مثلاً همین امروز مشکلی جزئی در مورد سلامتش توجهتش را جلب کرده. در اینترنت می‌گردد و احتمالات هشداردهنده‌ی موجود در آنجا بیشتر نگرانش می‌کند. بعد از این کار دست می‌کشد و حالش را بررسی می‌کند و از ذهنش می‌گذرد که شاید بابت هر مسئله‌ای زیادی فکر و خیال می‌کند.

بنابراین، از نگرانی و اضطراب بابت سلامتش دست برمی‌دارد و می‌رود سراغ نگرانی بابت افکاری که در مورد سلامت خودش در سر می‌پروراند. شاید این آدم فقط به مختصری روان‌درمانی نیاز داشته باشد ولی سؤال این است که چه نوع روان‌درمانی؟ جیمز نمی‌تواند از فکر و خیال دست بکشد و طولی نمی‌کشد که درگیر مناظره‌ای ذهنی در مورد گزینه‌های مختلف مشاوره و درمان، بحث و جدل با خودش و محکوم کردن خودش، دفاع از خودش، شک و تردید نسبت به خودش، نشخوار مداوم خاطرات و حدس و گمان‌ها و ترس‌هایش می‌شود. جیمز درنگی می‌کند و از خودش می‌پرسد: این هم درست مثل همان اضطراب و نگرانی نیست؟ یا هول‌وهراس و وحشت‌زدگی؟ یا شاید هم من دچار روان‌گسیختگی هستم و خودم خبر ندارم.

جیمز خیال می‌کند هیچ‌کس دیگری مثل او سر هیچ و پوچ عذاب نمی‌کشد. درست است؟ در واقع همان لحظه که چنین فکری به ذهنش خطور می‌کند، کله‌اش پر از ظاهراً میلیون‌ها نمونه از زمان‌هایی است که مردم از او انتقاد کرده و ایراد گرفته‌اند. بعد عیب و ایرادهایش را زیر ذره‌بین می‌گذارد و وقتی به‌دقت آن‌ها را در ذهنش مرور می‌کند، از اینکه چنین آدمی است و به‌نظر می‌رسد که نمی‌تواند قضایا را به حال خودشان بگذارد و در موردشان فکر و خیال نکند، عذاب می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
فصل یک: افراط‌اندیشی به معنی زیاد فکر کردن نیست
53 دقیقه
فصل دو: فرمول تنش‌زدایی و موارد اثباتِ آن
57 دقیقه
فصل سه: مدیریت زمان و درون‌داده‌ها
49 دقیقه
فصل چهار: راه دستیابی آنی به آسودگی و آرامش
59 دقیقه
فصل پنج: تعویض الگوهای فکری
50 دقیقه
فصل شش: نگرش‌های تازه و تعدیل احساسی
18 دقیقه
راهنمای فشرده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
راویکمیل سلیمان پور
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

Tata
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب خیلی مفیدی بود، راهکارهای جالبی برای کنترل استرس و افکار داشت. ارزش شنیدن داره. ممنون از کتابراه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن

برای دریافت کتاب صوتی این قدر فکر و خیال نکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.