معرفی و دانلود کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

عکس جلد کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو اثری از عماره لخوص، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی الجزایری است. این رمان حال‌وهوایی معمایی و مضمونی جامعه‌شناختی دارد و به‌دلیل شیوایی بیان و تأثیرگذاری روایتش، توانسته جایزه‌ی بزرگ فلایانو را برای لخوص به ارمغان بیاورد. و اما درباره‌ی داستان: در آپارتمانی در رُم قتلی رخ می‌دهد و در پی آن، همسایه‌هایی که هر کدام از گوشه‌ای از جهان به ایتالیا آمده‌اند، انگشت اتهام را به سمت دیگری می‌گیرند...

درباره‌ی کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

یکی از ساکنان آپارتمانی در رم به نام لورنزو مانفردینی ملقب به گلادیاتور به قتل رسیده است. ده نفر که به‌نوعی با آن آپارتمان و گلادیاتور در ارتباط بوده‌اند، بازجویی می‌شوند. موضوع بازجویی‌ها، قتل گلادیاتور و ناپدید شدن متهم اولِ پرونده، مردی به نام آمدئو است. شاید در ابتدا به نظر بیاید که بازجویی‌ها تنها به قتل ارتباط دارد اما این طور نیست. در طول داستان، این زندگی روزمره، پیش‌زمینه‌های متفاوت فرهنگی، نژادی و حتی زبانی و مشغولیات این گروه عجیب‌و‌غریب از آدم‌هاست که کنکاش می‌شود. هر کدام از این شخصیت‌ها عمیقاً درگیر کارها و چالش‌های روزانه‌ی خود هستند و به همین خاطر، نیازی نمی‌بینند با واقعیات تلخِ زندگی خود مواجه شوند. عماره لخوص (Amara Lakhous) در کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو (Clash of civilizations over an elevator in piazza Vittorio) با طنزی ظریف و موشکافانه، به واقعیاتی اشاره کرده است که شاید از فرطِ بدیهی بودن، چندان به چشم نیایند.

عماره لخوص در کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو به سبک کمدی‌های پوچ‌گرای ایتالیایی، مهاجرت، نژادپرستی و هویت ملی را به سخره گرفته و داستانی که می‌توانست درامی جدی و آموزنده یا حتی احساسی باشد را به زبان کمدی تلخ بیان کرده است. در جای‌جای رمان، مونولوگ‌های عصبی و پر از تضاد اما خنده‌داری وجود دارد که هدف از آن‌ها، نه فقط آوردن لبخند به لب‌های مخاطب که به تأمل واداشتن اوست. قتلی اتفاق افتاده و جانِ انسانی از دست رفته است، اما همسایه‌ها که هر کدام از کشور دیگری به ایتالیا مهاجرت کرده‌اند، نمی‌توانند از صحبت درباره‌ی آسانسور دست بردارند! هر کدام از این همسایه‌ها به‌نوبت سرگذشت خود را روایت می‌کنند اما در پسِ کلامِ هر کدام از آنان، دلواپسی‌ها، تضادهای فرهنگی، بحران‌های هویتی و سوءتفاهم‌هایی که به عنوان یک مهاجر تجربه‌ کرده‌اند نیز آشکار می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

عماره لخوص، خالق کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو، دانش‌آموخته‌ی رشته‌های فلسفه و مردم‌شناسی است. از لخوص کتاب دیگری با عنوان «ساس و دزد دریایی» نیز به انتشار رسیده است. دقت‌نظر، هوشمندی و بیانِ آمیخته به طنز لخوص باعث شده تا مخاطبان از کتاب برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو به‌خوبی استقبال کنند. این کتاب به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده و جوایز متعددی را نصیب نویسنده‌ی خود کرده است.

کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو را شروین جوانبخت به فارسی ترجمه کرده و انتشارات رادیو گوشه آن را با خوانش بهار کاتوزی منتشر کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

در سال 2010 با اقتباس از رمان برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو، درامی به همین نام، محصول سینمای ایتالیا و به کارگردانی ایزوتا توسو ساخته شد. این فیلم موفق شد در هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللیِ فیلم پرتقال طلاییِ آنتالیا، افتخار نامزدی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن را به‌دست بیاورد.

جوایز و افتخارات کتاب برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

  • برنده‌ی جایزه‌ی Flaiano
  • رمانِ تحسین‌شده‌ی Racalmare
  • برنده‌ی جایزه‌ی Leonardo Sciascia

نکوداشت‌های کتاب برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

  • تنوع شخصیت‌ها و درک روان‌شناختی عماره لخوص، او را در همان سنتِ بالزاک و دیکنز قرار می‌دهد. (The Washington Times)
  • هیچ رمانی به این زیبایی و صراحت، ایتالیای جدید را به تصویر نکشیده است. (Philadelphia Inquirer)
  • برداشتی طنزآمیز و معمایی از تنش‌های نژادی که اروپای امروز را درگیر خود کرده است. (Brocklin Rail)
  • کتاب برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو از طرح داستانی سرزنده و بینش روان‌شناختی بی‌نظیری برخوردار است. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو به تمام علاقه‌مندان رمان‌های رازآلود و معمایی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو می‌شنویم

سینیور آمدئو بی‌گناه است. دوست آلبانیایی‌اش را دستگیر کنید، به‌دقت بازجویی‌اش کنید. حالا می‌بینید! مقاومتش می‌شکند و اعتراف می‌کند. چند بار خودم وقتی می‌خواسته آسانسور را خراب کند مچش را گرفته‌ام. خودم دیده‌ام که بی‌دلیل بالا و پایین می‌رود، می‌رود طبقه‌ی آخر و برمی‌گردد همکف. آن‌قدر پاییدمش تا مطمئن شدم که گناهکار است. قبل از اینکه به پلیس زنگ بزنم با سینیور آمدئو حرف زدم تا دردسر درست نشود. حاضرم قسم بخورم که آلبانیاییه قاتل اصلی است. درست است که سینیور آمدئو به‌جای یک مهاجر مجازات شود؟ درست است که یک شهروند خوب ایتالیایی را متهم به جرمی کنیم که مرتکب نشده؟ سن جناروی بزرگ، خودت مراقب باش!

چرا این‌قدر پیگیرید؟ گفتم که آمدئو یک ایتالیایی واقعی است. خودم مرتب ازش می‌پرسیدم اهل کجاست، از پدر و مادرش می‌پرسیدم، از خانواده‌اش، محل تولدش و بقیه‌ی چیزهایی که دیگر یادم نیست. همیشه با یک کلمه جواب می‌داد: جنوب. نمی‌خواستم با سؤال‌های بیشتر آزارش بدهم که چیزهای بیشتری بفهمم، به خودم گفتم: کی می‌داند، شاید سیسیلی باشد، شاید هم کالابریایی یا اهل پولیا. فرقی هم نمی‌کند کاتانیایی باشی یا ناپلی، باری و پوتنزا فرقی ندارد، همه‌مان اهل جنوبیم. حالا چه می‌شود، آخرش که همه‌مان ایتالیایی هستیم! رم شهری است که همه رنگ مردم تویش هست. یک لطفی به من بکنید و به آمدئو انگ مهاجر بودن نزنید. ما ایتالیایی‌ها این‌طوری هستیم، توی دوران سخت به همدیگر اعتماد نداریم، به‌جای اینکه به هم کمک کنیم، هر کاری از دستمان برمی‌آید می‌کنیم تا همدیگر را آزار بدهیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
34 دقیقه
قسمت اول
31 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
19 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
22 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
30 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
راویبهار کاتوزی
ناشر چاپینشر خوب
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

کروکودیل خاموش
۱۴۰۳/۱/۱۹
این کتاب را چندین بار گوش دادم. داستان را ساکنین عمارتی در شهر رم (و استفاده کنندگان آسانسور آن) نقل میکنند. راویان که از شهرهای مختلف ایتالیا و مهاجرینی آسیایی، عرب/آفریقایی، آمریکای جنوبی، اروپایی و ایرانی هستند نقل میکنند. در این ساختمان افراد با سوابق و خاستگاههای مختلفی زندگی میکنند و با هم در روبرو میشوند. این مکان سگی گم میشود و قتلی هم اتفاق می‌افتد و شرایطی پیش می‌آید که راویان به ارائه افکار و برداشتها و قضاوتهای خودشان در مورد دیگران بپردازند. این ارائه‌ها به خواننده کمک میکند تا تناقض ها را ببینند و به پیچیدگی روابط و تقابل انسانها از خاستگاه های مختلف توجه کنند. نژاد پرستی از آنچه فکر میکنید به شما نزدیکتر است.
marjan eslami
۱۴۰۲/۹/۱۵
یکی از کتاب‌های جالبی که امسال گوش کردم همین کتاب بود. یک موضوع مشترک که فکر می‌کنیم ما فقط با اون دست و پنجه نرم میکنیم، منظورم نژادپرستی هست.
این کتاب خیلی شیوا راجع به این مسئله صحبت کرده و از زاویه‌های مختلف و دید آدم‌های مختلف به این موضوع پرداخته.
بودن یک مرد ایرانی در اوایل داستان شما رو
پیگیر میکنه که تا انتهای ماجرا رو پیش برید.
صدای راوی هم به داستان جذابیت میده، ترجمه هم روان بود.
از شنیدن این کتاب به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.
محمد داودی فر
۱۴۰۳/۲/۷
داستانی بدون محتوا، و گوینده هم انگار مجبور به اجرا
حیف وقت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو

برای دریافت کتاب صوتی برخورد تمدن‌ها سر آسانسوری در پیاتزا ویتوریو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.