معرفی و دانلود کتاب صوتی شما اینجایید: کشف جادوی زمان حال

عکس جلد کتاب صوتی شما اینجایید: کشف جادوی زمان حال
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شما اینجایید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شما اینجایید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شما اینجایید: کشف جادوی زمان حال

اغلب انسان‌ها اگر راهی برای خلاصی از رنج‌ها و حسرت‌هایشان بیابند، از آن استقبال خواهند کرد. تیک نات هان در کتاب صوتی شما اینجایید، ادعا می‌کند که آموزه‌های مکتب بودیسم، ذن و خودآگاهی، حاوی چنین دستورالعملی هستند. او در لحظه‌ی حال زیستن را به‌عنوان فرمول اصلی رسیدن به آرامش معرفی می‌کند و در این کتاب تلاش دارد تا زاویه‌های گوناگون این مفهوم به‌ظاهر ساده را برای مخاطبانش تشریح کند.

درباره‌ی کتاب صوتی شما اینجایید

«ناپایداری، قلب زندگیه. ناپایداری زندگی رو ممکن می‌کنه. اگه ناپایداری رو رد کنیم، زندگی رو رد کردیم.» تیک نات هان (Thich Nhat Hanh)، از رهبران معنوی بزرگ جهان در کتاب صوتی شما اینجایید (You Are Here)، جوهره‌ی تعالیم بودا را برای زندگی کردن در زمان حال، تشریح می‌کند. باور داشتن و توجه به ناپایداری ازجمله شرط‌های محوری برای زندگی به سبک بودایی و ذهن‌آگاهانه است. همه‌ی ما گاهی در زندگی روزمره‌ی خود فراموش می‌کنیم که اگر ناپایداری نبود، هیچ چیزی رشد نمی‌کرد و هیچ تغییری حاصل نمی‌شد. وقتی هم که این واقعیت را فراموش می‌کنیم، در برابر روند تحولات زندگی به مقاومت روی می‌آوریم یا در مواجهه با آن‌ها دچار یأس و غم می‌شویم. براساس سخنان تیک نات هان در این کتاب، آموزه‌های بودایی این واقعیت را در نظر می‌گیرند و انسان را به کنار گذاشتن حسرت‌ها دعوت می‌کنند.

بدون خود بودن، از دیگر مفاهیمی است که تیک نات هان در کتاب صوتی شما اینجایید دست روی آن می‌گذارد. آموزه‌های بودایی مبنی بر این هستند که هر چه به دنبال آن هستیم را در درون خود داریم؛ آن هم به یک دلیل ساده. دلیل این است که ما یک وجود جدا و منحصربه‌فرد و به اصطلاح، یک خود مشخص و تک در جهان نیستیم. در هر گوشه‌وکنارِ وجود هر یک از ما، نشانه‌ها و عناصری از کل حیات و جهان نهفته است. ما در پیوندی عمیق و غیرقابل گسست با تمام هستی به‌سر می‌بریم و نباید خود را موجودی جدا در نظر بگیریم.

این موارد و مفاهیم دیگری که تیک نات هان در کتاب صوتی شما اینجایید مطرح می‌کند، همگی منطبق بر آموزه‌های اصیل بودایی هستند و مهارت‌های مربوط به ذهن‌آگاهی را به شما می‌آموزند. زندگی در زمان حال، شاید عبارتی پرتکرار و به‌ظاهر ساده باشد، اما از عمیق‌ترین و پایه‌ای‌ترین عبارات در آیین ذن و بودایی است. تیک نات هان در هر فصل تلاش می‌کند تا ما را وارد لایه‌هایی از این مفهوم کند و به این روش همگی‌مان را از رنج‌هایی که در طول زندگی متحمل می‌شویم، آزاد سازد.

کتاب صوتی شما اینجایید با عنوان فرعی کشف جادوی زمان حال (Discovering the Magic of the Present Moment) را نشر صوتی شادن پژواک با صدای وحید مرتضوی کیاسری و اعظم حبیبی و براساس ترجمه‌ی فاطمه اکیما منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شما اینجایید

  • تیک نات هان ارتباط میان صلح درونی هر شخص را با صلح در جهان به ما نشان می‌دهد. (دالایی لامای چهاردهم)
  • تیک نات هان در کتاب شما اینجایید، با الفاظ بودا با ما صحبت می‌کند. (رینپوچ سوگیال، نویسنده‌ی «کتاب تبتی زندگی و مرگ»)

کتاب صوتی شما اینجایید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی شما اینجایید برای علاقه‌مندان به آموزه‌های بودایی و ذهن‌آگاهی مناسب است. اگر می‌خواهید رمز زیستن در لحظه‌ی حال و به تبع آن آرامش و خوشبختی را بیاموزید، کتاب شما اینجایید اثر تیک نات هان را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی شما اینجایید: کشف جادوی زمان حال می‌شنویم

در فصل بهار، هزاران نوع گل مختلف شکوفا می‌شن. قلب شما هم می‌تونه شکوفا بشه. می‌تونید به قلبتون اجازه بدید که به روی دنیا باز بشه. عشق ممکنه. پس از عشق نترسید. عشق از زندگی قابل جدا شدن نیست و اگه در گذشته به خاطر عشق رنج کشیدید، می‌تونید دوباره عشق ورزیدن رو یاد بگیرید. تمرین ذهن‌آگاهی به شما کمک می‌کنه درست عشق بورزید. یعنی به‌صورتی که هارمونی، آزادی و لذت ممکن بشن. اعتراف به عشق واقعی اینه: «عزیز من، من کنارتم.» چون ارزشمندترین هدیه‌ای که می‌تونید به شخص موردعلاقه‌تون بدید، حضور خودتونه. حضور بدن و ذهنی که با آزادی و قدرت با هم متحد شدن. همین‌طور باید از اول صحبت کردن هم یاد بگیرید. وقتی که با صددرصد وجودتون صحبت کنید، حرف‌هاتون تبدیل به مانترا می‌شه.

در آیین بودایی، مانتراها فرمول‌هایی مقدس هستند که توانایی تغییر دادن واقعیت رو دارن. نیازی نیست مانتراها رو در زبان سانسکریت یا تبتی تمرین کنید. می‌تونید در زبان زیبای خودتون مانترا داشته باید. به این دلیل که اگر حس و ذهنتون در ذهن‌آگاهی با هم متحد بشن، هر چیزی که بگید تبدیل به مانترا می‌شه. بعد از اینکه دو تا سه دقیقه، مراقبه‌ی راه رفتن یا مراقبه‌ی تنفس رو تمرین کردید، اینجا هستید. کاملاً زنده‌اید و واقعاً حضور دارید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
شناسنامه - مقدمه‌ی ویراستار
13 دقیقه
فصل اول: داشتن شادی و آرامش امکان‌پذیر است - قسمت اول
15 دقیقه
داشتن شادی و آرامش امکان‌پذیر است - قسمت دوم
5 دقیقه
داشتن شادی و آرامش امکان‌پذیر است - قسمت سوم
7 دقیقه
داشتن شادی و آرامش امکان‌پذیر است - قسمت چهارم
32 دقیقه
فصل دوم: قلب تمرین
36 دقیقه
فصل سوم: تمرین کردن ماهرانه با گذشته‌مان
36 دقیقه
فصل چهارم: شفا دادن زخم‌ها و دردهایمان
16 دقیقه
فصل پنجم: به‌وجود آوردن عشق واقعی
20 دقیقه
فصل ششم: جوهره‌ی تعالیم بودا
26 دقیقه
فصل هفتم: واقعاً زنده شدن
6 دقیقه
سخن پایانی
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شما اینجایید: کشف جادوی زمان حال
نویسنده
مترجمفاطمه اکیما
راویاعظم حبیبی، وحید مرتضوی کیاسری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شما اینجایید

mazhar keshvari
۱۴۰۲/۹/۱۴
خیلی دوسش داشتم خیلی کتاب پری بود در عین سادگی تموم مفاهیم و راهکارها رو ساده بیان کرده بود که می‌توان راحت درک کرد و عملی کرد
از همه جذابتر برای من داستان کشاورزی بود که گاوش گم کرده بود و خدمت بودا میرسد باآه و ناله و زاری که گاو مرا ندیدی بودا گفت ندیدم و همدردی کرد با ایشون خیلی ارزشمند بود ان
برای کشاورز بودا رو کرد به شاگردانش گفت میدانید چرا من شادم چون گاو ندارم در حالیکه بودا پادشاهی بود که تخت و تاج را رها کرده و بدنبال حقیقت رفته بود اوتوانسته بود گاو فرضی که استعاره از وابستگی و دلبستگی‌های دنیوی هست رها کند تا بخود واقعی و شادی واقعی برسد و شادیش به وجود هیچ چیز گره نخورده بود بله دقیقا برای رسیدن به ارامش و شادی باید رها کرد و در حال زندگی کرد به همین زیبایی به همین سادگی
سپاس از پیشنهادات کتابراه که این کتاب بهم پیشنهاد داده بود و لذت بردم
Hoori
۱۴۰۲/۶/۱
من خیلی دوست داشتم موضوع این کتاب روبخصوص وقتی که در جزئیات کتاب، نام راوی رو دیدم و دیگه برای خریدش، تردید نکردم. دو عزیزی که من واقعا عاشق صداشون هستم و این دو عزیز، نه تنها صدای خیلی خوبی دارند، بلکه و مهمتر این که: همیشه بر متنی که روایت میکنند تسلط کافی دارند و خوانش کتاب رو کاملا حرفه‌ای در و انجام میدن. مورد نویسنده‌ی این کتاب هم که تیک نات هان یک انسان بی نظیر هست در مراقبه آرامش و در ایجاد صلح و شادی. کتابهاش هم عالی هستند مخصوصا بدون گِل، نیلوفر نمی‌روید که موضوعش هنر دگرگونی رنج هاست. با سپاس فراوان
Elham Khadang
۱۴۰۳/۱/۲
امروز زندگی به‌اندازه‌ای برای ما پرمشغله و شلوغ شده که لحظه‌ی حال رو به‌کلی فراموش کردیم و مدام به این فکر می‌کنیم که فرداها چه پیش خواهد اومد. نویسنده‌ی کتاب هنر زندگی معتقده که این نوع تفکر باعث میشه تا زندگی به‌جای یه تجربه‌ی لذت‌بخش، به یه تجربه‌ی بقامحور تبدیل بشه که هیچ لذتی درونش وجود نداره
حضور در لحظه
یکی از بهترین تکنیک‌های زندگی در این روزهاست
زهرا اکبری
۱۴۰۲/۸/۲۴
سلام من واقعا ازاین کتاب لذت بردم تمام کتابهای تیک نات هان زیبا کاربردی و دلنشین هست برای زندگی امروز خیلی به درد بخور است.... همینطور صدای خواننده تو همه‌ی کتابهای صوتی لذت بخش و ارامش بخشه... ممنون از هر دو و مترجم عزیز... و کتابراه عزیز
javidan
۱۴۰۲/۸/۱۶
کتابی که ارزش صرف زمان جهت مطالعه داره و بسیار برای من لذت بخش بود بخصوص صدای راوی و نوع خوانش خیلی حس خوبی بهم داد مطالب کتاب روان ترجمه شده
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
خوب، تمام فصل‌های این کتاب درباره یک نکته روحانی صحبت میکنه و ان موندن در زمان حال است حتی اگر مشکلات متعدد و متفاوتی وجود داشته باشد.
masi
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کتاب خیلی خوبی بود من از مطالعش لذت بردم معنایی از زندگی رو بهتون نشان میده که تا الان باهاش آشنا نبودید
صفا حاجی پور
۱۴۰۲/۶/۱۴
هم صدای خواننده عالیه هم کتاب عالی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شما اینجایید

برای دریافت کتاب صوتی شما اینجایید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.