معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه دوستی

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه دوستی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه دوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه دوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه دوستی

الکساندر نهاماس در کتاب صوتی فلسفه دوستی به مفهومی پرداخته که همه‌ی آدمیان از ایام کودکی تا مرگ با آن درگیر و مرتبط‌اند: دوستی و عواطف دوستانه. او در این اثر شنیدنی که ذیل مجموعه‌ی «خرد و حکمت زندگی» به انتشار می‌رسد، زوایای گوناگون مفهوم دوستی را از منظری فلسفی بررسی نموده است.

درباره کتاب صوتی فلسفه دوستی:

دوستی یکی از معدود مفاهیم بشری‌ست که در طول تاریخ از سوی تقریباً تمامی حکما و اندیشمندان مورد ارج قرار گرفته و در باب ماهیت آن به نیکی سخن گفته شده است. سنکا دوستی را گرانبها‌ترین گنج حکمت لقب داده، امرسون آن را رابطه‌ای عالی و مقدس نامیده، و هیوم وجودش را از ضروریات زندگی تلقی نموده است. چرا راه دور برویم؟ مگر در فرهنگ خودمان کم در ستایش از دوستی سخن گفته شده؟ مثلاً این بیت درخشان حافظ را به یاد آورید: «رازی که بر غیر نگفتیم و نگوییم - با دوست بگوییم که او محرم راز است». و یا این دو بیت از جناب سعدی را:

ای سخت‌دلان سست‌پیمان - این شرط وفا بود که بی‌دوست
بنشینم و صبر پیش گیرم - دنباله‌ی کار خویش گیرم

البته شاید ایراد بگیرند که «دوست» در ادبیات کلاسیک فارسی بیشتر به معنای معشوق است تا آنچه ما امروز از این واژه مراد می‌کنیم. در پاسخ اما باید گفت که مگر نه این است که هر معشوقی، لاجرم بهترین دوستِ فرد عاشق است؟

باری، غرض از توضیحات فوق، معرفی کتابی شنیدنی از الکساندر نهاماس است؛ اثری به نام فلسفه دوستی (On Friendship) که ذیل مجموعه‌ی «خرد و حکمت زندگی» به انتشار می‌رسد. هدف این مجموعه چیزی جز آوردن فلسفه به حیطه‌ی زندگی عملی و به اشتراک گذاشتن ایده‌های فیلسوفان بزرگ با مخاطبین عام نیست. کتاب فلسفه دوستی نیز در همین راستا نگاشته شده؛ نهاماس در این اثر به بررسی معنا و مفهوم دوستی نشسته است؛ بررسی‌ای که اگرچه با تأملاتی بر تاریخ فلسفه‌ی غرب همراه گشته، اساساً برای متخصصان فلسفه صورت نگرفته. بلکه به تمامی معطوف به خوانندگان یا شنوندگان عادی بوده که لزوماً پیشینه‌ی مطالعاتی‌ای در فلسفه ندارند اما مایل‌اند مسائل مهم زندگی، از جمله محبت و دوستی را از منظری فلسفی بنگرند.

الکساندر نهاماس کتاب خود را با تحلیل دیدگاه‌های ارسطو در باب دوستی آغاز کرده و در ادامه رویکردهای مدرن به موضوع مورد بحث را نیز مورد واکاوی قرار داده است. از این منظر، می‌توان کتاب کوچک او را «تاریخچه‌ی دوستی»، یا به عبارت درست‌تر، «تاریخچه‌ی برداشت‌های گوناگون از معنای دوستی» لقب داد.

درباره کتاب صوتی فلسفه‌ی دوستی گفتنی بسیار است. اما چه بهتر که هر مخاطبی خود به مطالعه و قضاوت در باب آن بنشیند. به همین خاطر ترجیح می‌دهیم مطلب مختصر حاضر را در همین نقطه به پایان برسانیم. تنها در انتها این نکته را نیز اضافه می‌کنیم که در کتاب فلسفه دوستی فصل خواندنی‌ای نیز وجود دارد که در آن منحصراً درباره‌ی حضور و تأثیر مفهوم دوستی در هنر بحث شده است؛ امری که موجب استقبال هر چه بیشتر علاقه‌مندان به تاریخ هنر از کتاب فلسفه دوستی خواهد شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی فلسفه دوستی:

- زیبا و هوشمندانه. (Paul Woodruff)
- برخوردار از نثری گرم و درخشان و صمیمی. (Joyce Carol Oates)
- اثری که مطالعه‌اش بسیار سودمند و مفید به نظر می‌رسد. (Kirkus)

کتاب صوتی فلسفه دوستی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار فلسفی مخاطبین اصلی کتاب صوتی فلسفه دوستی از الکساندر نهاماس‌اند.

با الکساندر نهاماس بیشتر آشنا شویم:

الکساندر نهاماس (Alexander Nehamas) در سال 1946 و در شهر آتن به دنیا آمد. پس از پایان دوره‌ی دبیرستان عازم آمریکا شد و در آنجا تحصیل را ادامه داد و از دانشگاه پرینستون دکترای فلسفه گرفت، و پس از آن، از 1990 مشغول تدریس فلسفه شد. فلسفه‌ی یونان، اندیشه‌ی نیچه و فلسفه‌ی فوکو سه حوزه‌ی اصلی مورد علاقه‌ی نهاماس‌اند. علاوه بر این او به دو حیطه‌ی نظریه‌ی ادبی و فلسفه‌ی هنر نیز توجه و علاقه نشان داده است. جز کتاب «فلسفه‌ دوستی»، دو کتاب دیگر با عناوین «جایگاه زیبایی در عالم هنر» و «هنر زندگی» نیز از این نویسنده‌ و فیلسوف یونانی معاصر به زبان فارسی ترجمه شده و در بازار کتاب موجود است.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه دوستی می‌شنویم:

این پرسش که آیا می‌توان بدون دوست زندگی خوبی داشت، پاسخ قطعی ندارد. شکی نیست که دوستان خوب زندگی انسان را بهتر و شادتر می‌کنند، اما آیا همیشه اینطور است؟ آیا ممکن نیست که دوستان خوب، ولو بر اثر اشتباه، ما را به ماجراهایی خطرناک و زیان‌بار بکشانند؟ در این صورت معلوم می‌شود دوست بدی بوده‌اند یا اصلاً دوستمان نبوده‌اند؟

ارسطو این سوالات را نادیده می‌گیرد، زیرا او و به تبعش سنت فلسفی، یک فرض را درباره‌ی ماهیت دوستی مسلم می‌گیرند و آن این است که فقط انسان‌های خوب می‌توانند دوست باشند. ارسطو می‌گوید فیلیای کامل و اصیل منوط به فضیلت است. یعنی آدم‌های بد هرگز نمی‌توانند دوست باشند. دوستان خوب ممکن نیست آدم‌های بدی باشند و دوستی بین آن‌ها هرگز باعث آسیب نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
پشت جلد کتاب - یک
1 دقیقه
پشت جلد کتاب - دو
6 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
13 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده
52 دقیقه
فصل اول: دوستْ منِ دیگر است؛ بنیان‌های ارسطویی
53 دقیقه
فصل دوم: یک جور جدایی؛ پدیدار شدن دوستی مدرن
56 دقیقه
فصل سوم: دوستی، ساختاری روحی؛ دوستی و هنر
39 دقیقه
فصل چهارم: و قس علی هذا؛ چرا به دوستانمان عشق می‌ورزیم؟ - بخش یک
36 دقیقه
فصل چهارم - بخش دو
36 دقیقه
فصل پنجم: گوشت‌تلخی؛ گسستن دوستی - بخش یک
47 دقیقه
فصل پنجم - بخش دو
35 دقیقه
فصل ششم: غایت دوستی - بخش یک
37 دقیقه
فصل ششم - بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه دوستی
نویسنده
مترجمآیدین رشیدی
راویسیاوش اکبریان
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فلسفه دوستی

Alibaba
۱۴۰۲/۴/۲۷
کتاب نسبتا خوبیه ولی خوب عمیق به روابط پیچیده انسانی نگاه نکرده متاسفانه
کیفیت خوانش کتاب خیلی خوبه
فرزانه
۱۴۰۲/۸/۲۲
این کتاب نگاهی متفاوت به دوستی دارد چیزی که در روزمرگی گم شده و شکل عادت برای مادارد از منظری دیگردیدن بسیار جالب بود👌
دل‌آسا صبوری
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
برای فهمیدنش چندبار هر صفحه رو میخوندم امیدوارم شنیدنش بهم کمک کنه تا جاهایی رو که سخت بود بفهمم.
زینب زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
با دیدگاه مسیحیت و فلاسفه غرب در مورد دوستی تا حدی آشنا شدم.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه دوستی

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه دوستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.