معرفی و دانلود کتاب صوتی مگره و مرد تنها

عکس جلد کتاب صوتی مگره و مرد تنها
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و مرد تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مگره و مرد تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مگره و مرد تنها

آماده هستید با معروف‌ترین کارآگاه فرانسوی دنیا آشنا شوید؟ کتاب صوتی مگره و مرد تنها یکی دیگر از آثار معمایی-جنایی ژرژ سیمنون است که رازهای بسیاری درباره‌ی اشتباهات انسانی و عواقب فاجعه‌بار آن‌ها را فاش می‌کند. در این اثر مگره، پلیس فرانسوی مسئول پرونده‌ی قتلی شده که همه‌ی نیروها را سردرگم کرده است و هیچ سرنخی برای حل آن وجود ندارد...

درباره‌ی کتاب صوتی مگره و مرد تنها

کارآگاهان کارکشته در طول تاریخ همواره طرفدارانی سرسخت داشته‌اند: مردانی باهوش، کم‌حرف و بدبین که قادرند سوزن را در انبار کاه بیابند و با شنیدن مکالمه‌ای کوتاه معمایی چند ساله را حل کنند. البته بی‌انصافی است اگر نقش ذهن توانا و پیچیده‌ی نویسندگان را در جذابیت این شخصیت‌ها نادیده بگیریم. هر سرنخی که در طول داستان‌های معمایی-جنایی با آن مواجه می‌شویم توسط یک راوی زیرک در اختیار ما قرار گرفته تا هر خط را با دقت بخوانیم و در عین حال، هرگز از طراح معما جلو نزنیم. ژرژ سیمنون، نویسنده‌ی فرانسوی یکی از بهترین مصداق‌های این سبک داستان‌نویسی است که مهارت او در خلق معما را می‌توان به خوبی در کتاب صوتی مگره و مرد تنها (Maigret Et I'homme Du Banc) مشاهده کرد.

ماجراهای این کتاب صوتی که هفتاد و سومین جلد از مجموعه‌ی کارآگاه مگره است در پاریس دهه‌ی 70 میلادی روایت می‌شود. پلیس نابغه‌ی قصه‌ی سیمنون در یک روز کسل‌کننده تابستانی، در اداره نشسته بود که ناگهان گوشی زنگ خورد و خبر داد: «بدن بی‌جان مردی ژنده‌پوش در خانه‌ای خالی پیدا شده». البته دیدن این صحنه‌ها برای کارآگاه مگره اتفاق جدیدی نیست و او به همین دلیل هیجان خاصی را احساس نکرد. مگره که سال‌ها در خانه‌های متروک به جنازه‌های بی‌نام و نشان رسیدگی کرده بود، خوب می‌دانست چنین پرونده‌هایی معمولا با یافتن جنایتکاری خرده‌پا یا طلبکاری قدیمی مختومه می‌شود، اما در این مورد خاص چیزی با عقل جور نمی‌آمد.

این متوفی ناخن‌هایی مانیکور شده داشت، چهره‌ای خوش‌ترکیب، ریش‌هایی مرتب و بدنی قوی که همگی در تضادی روشن با منزل ویرانش قرار داشتند. جریان از چه قرار بود؟ کارآگاه نکته سنج کتاب صوتی مگره و مرد تنها باید کدام را باور می‌کرد: ظاهری که حکایت از ثروت و رفاه داشت یا لباس مندرس و اوضاع فاجعه‌بار خانه را؟

داستان این کتاب صوتی جنایی بر پایه‌ی دروغی بنا شده که مگره با مهارتی استنثایی موفق به کشف آن می‌شود، اما مانند سایر آثار ژرژ سینمون این قصه تنها روایتی از یک معمای ساده نیست. رمان مگره و مرد تنها (Maigret and the Loner) یک واکاوی عمیق در ذات انسان است که شما را با یافته‌های خود شوکه می‌کند. این اثر از ما می‌خواهد به تماشای تاریک‌ترین جنبه‌های انسانیت بنشینیم و ببینیم که یک دروغ ساده، چگونه می‌تواند به سقوط کامل آدمی منجر شود...

اقتباس از کتاب صوتی مگره و مرد تنها

کارآگاه زیرک داستان‌های ژرژ سیمنون در آثار متعددی ظاهر شد که معروف‌ترین آن‌ها سریال Maigret et l'homme du banc تولید 1993 فرانسه است. لازم به ذکر است که بازیگران سرشناسی مانند برونو کرمر، ماریا دوبویس و آندریا فریول در این مجموعه هنرنمایی کردند.

کتاب صوتی مگره و مرد تنها مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های پلیسی و روان‌شناختی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی مگره و مرد تنها می‌تواند برایتان جذاب و لذت‌بخش باشد.

با ژرژ سیمنون بیشتر آشنا شویم

ژرژ سیمنون (Georges Simenon) نویسنده مشهور اهل فرانسه است که به دلیل آثار جنایی-پلیسی خود شهرت دارد. سیمنون که در سنین جوانی به روزنامه‌نگاری اشتغال داشت ابتدا آثار خود را با نام‌های مستعار منتشر می‌کرد. داستان‌های او به مرور چنان محبوبیتی یافتند که به زبان‌های مختلف برگردانده شدند و از نظر تعداد ترجمه، رتبه‌ی چهارم را در میان نویسندگان فرانسوی زبان کسب کردند.

او در سال 1931 شخصیت کارآگاه «مگره» را خلق کرد که تا امروز هم در خط مقدم اسطوره‌های رمان‌های پلیسی قرار دارد. دنیای سینما نیز به داستان‌های ژرژ سیمنون روی خوش نشان داد و تا امروز بیشتر از 70 فیلم سینمایی و 350 فیلم تلویزیونی با اقتباس از آثار او ساخته شده است. جالب است بدانید این نویسنده‌ی پرکار 192 رمان، 158 داستان کوتاه، چند زندگی نامه و تعداد زیادی گزارش تالیف کرد.

از این نویسنده پرکار آثار متعددی به زبان فارسی ترجمه شده‌ که از آن‌ها می‌توان به «امضای مرموز»، «بیگانگان در خانه»، «تبهکار»، «کارد و طناب»، «مرگ در پاریس»، «سابه بازی»، «دیوانه‌ای در شهر» و «مشتری شنبه‌ها» اشاره کرد.

نظر برخی ادیبان بزرگ جهان درباره ژرژ سیمنون

- رمان‌نویسی که وارد دنیای داستانی خود شد، گویی که خود بخشی از آن بود. (پیتر آکروید)
- من عاشق مطالعه آثار سیمنون هستم. او مرا وادار می‌کند به آثار چخوف فکر کنم. (ویلیام فاکنر)
- یک رمان‌نویس بزرگ، شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین و بهترین رمان‌نویسی که ادبیات فرانسه به خود دیده است. (آندره ژید)

در بخشی از کتاب صوتی مگره و مرد تنها می‌شنویم

مگره هاج و واج مانده بود، بیش از همه به خاطر چهره مردی که روی آن تخت فلزی قراضه افتاده بود. سبیل و ریش مرد آن قدر مرتب بود که حتما به تازگی یک روز قبل، زیر دست سلمانی نشسته بوده است. به خاطر دست‌های مانیکور شده و ناخن‌های برق انداخته‌اش نمی‌شد تصور کرد زباله‌گرد باشد. با این حال مرد حتما مدت زیادی به این کار مشغول بوده است، چون کل اتاق را اشیایی پر کرده بود که با هیچ منطقی نمی‌شد کنار هم جمعشان کرد. تقریبا همه شکسته بودند. یک قهوه خردکن قدیمی. چند پارچ لعابی لب پر، چند سطل درب و داغان سوراخ، یک چراغ نفتی بدون فتیله و نفت، و کپه‌ای لنگه کفش.

- باید سیاه‌ای از این همه خرت و پرت‌ها تهیه کنم.

یک کاسه روشویی به دیوار پیچ شده بود که مگره رفت طرف و شیر آن را باز کرد. خبری نشد. همانطور که مگره انتظار داشت، آب قطع شده بود؛ برق و گاز هم همینطور: رویه‌ای معمول برای تمام ساختمان‌هایی که در فهرست تخریب قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
22 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
25 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
22 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول
28 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
20 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم
13 دقیقه
بخش هفتم
17 دقیقه
بخش هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مگره و مرد تنها
نویسنده
مترجمشهریار وقفی پور
راویآرش راسخ
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مگره و مرد تنها

Negar malek
۱۴۰۲/۶/۹
سری داستان‌های مِگرِه، که از روش سریال هم کشور بریتانیا ساخته خوبه. پیشنهادش میکنم.
عسل کریمی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تا اواخر داستان هیجان کشف معما در شما باقی می ماند و این مهمترین امتیاز این داستان پلیسی است.
پگاه امامی
۱۴۰۱/۶/۸
اگر در تنگنای یافتن کتاب صوتی در این ژانر قرار بگیرید شنیدنش کمی سرگرم کننده است
راهیل عباسی
۱۴۰۲/۲/۲
هنوز به پایانش نرسیدم، ولی تا اینجاشو دوست داشتم...
وحید باقرزاده
۱۴۰۱/۸/۱۴
داستان بسیار جالبی بود ولی همراه با اشتباههای فاحش
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مگره و مرد تنها

برای دریافت کتاب صوتی مگره و مرد تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.