معرفی و دانلود کتاب مگره و مرد تنها

عکس جلد کتاب مگره و مرد تنها
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مگره و مرد تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مگره و مرد تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مگره و مرد تنها

ژرژ سیمنون در کتاب مگره و مرد تنها داستان کارآگاه مگره را روایت می‌کند که در یک روز کسل‌کننده‌ی تابستانی، خبر رخ دادن قتل مرموزی را می‌شنود؛ قتلی که فاش کردن راز پشت آن، کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد... گفتنی‌ست این اثر ذیل دو مجموعه‌ی پرفروش «کارآگاه مگره» و «کتاب‌های کارآگاه» به همت نشر چشمه منتشر شده و تاکنون اقتباس‌های سینمایی گوناگونی از آن صورت گرفته است.

درباره‌ی کتاب مگره و مرد تنها

داستان مگره و مرد تنها (Maigret and the Man on the Boulevard)،‌ نوشته ژرژ سیمنون (Georges Simenon) از یک روز گرم تابستانی آغاز شد. ماهِ اوت بود و تقریباً بیش از نیمی از بازرسان اداره‌ی مرکزی پلیس به تعطیلات رفته بودند. پاریس خالی بود و به نظر می‌رسید هیچ چیزی نمی‌تواند آرامش و کرختی حاکم بر شهر را بر هم زند. کارآگاه مگره نیز تعطیلات خودش را در خانه‌اش، در خیابان مونگ سور لوآر می‌گذراند. در یک ظهر کسالت‌بار کارآگاه مگره تلفنی دریافت کرد که همه‌چیز را تغییر داد. کارآگاه مگره که با شنیدن صدای زنگ تلفن چرتش پاره شده بود، گوشی را برداشت. مخاطب پشت خط تلفن را خوب می‌شناخت. سربازرس ناحیه‌ی یک، مردی عصا قورت‌داده که تمام تلاشش را به کار می‌بست تا خوش‌پوش جلوه کند و پیش از آن‌که پایش به اداره‌ی پلیس باز شود، مدتی را در یک میخانه مشغول به کار بود.

بیش از این سرتان را با توصیفِ آقای سربازرس ناحیه‌ی یک درد نمی‌آوریم و سریع‌تر خبری را که او حاملش بوده را برایتان بازگو می‌کنیم: در بن‌بست کوچک مزپیک لزال‌ آله قتلی رخ داده است... قتلی رازآلود که گره آن تنها به دست کارآگاه مگره باز می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب مگره و مرد تنها

با اینکه شنیدن خبر قتل واقعاً هولناک می‌نمود، اما اگر راستش را بخواهید، به نظر می‌رسید اگرچه کارآگاه مگره زیر لب غرولند می‌کند، ولی در حقیقت آن‌قدرها هم از ماجرای رخ‌داده ناراحت نیست. نه این‌که از شنیدن ماجرای قتل خوشنود شود، اما آن روزها به هر بهانه‌ای که او را از روند کسالت‌بار روزهایش بیرون بکشد، با جان و دل استقبال می‌کرد. خلاصه این‌که کارآگاه مگره خودش را به صحنه‌ی قتل رساند و به مقتول رسید که با کالیبر32 ، با شلیک چند گلوله به شکم کشته شده بود.

برای آن‌که بدانید آیا کارآگاه مگره این‌بار نیز در گره‌گشایی از ماجرای قتلی مرموز موفق می‌شود یا خیر، چاره‌ای نیست مگر آن‌که کتاب مگره و مرد تنها را در دست بگیرید، با ژرژ سیمنون همراه شوید و خود پاسخ سؤال‌هاتان را بیابید. بنابراین بیش از این تعلل نکنید. این شما و این یک داستان معمایی - کارآگاهی جذاب از سری کتاب‌های کارآگاه مگره.

در پایان، بد نیست اشاره کنیم کتاب کارآگاه مگره و مرد تنها را شهریار وقفی‌پور به زبان فارسی برگردانده و انتشارات هرمس آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای آرش راسخ و به همت نشر صوتی رادیو گوشه در کتابراه منتشر شده و در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن را تهیه کنید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کارآگاه مگره

کتاب‌های کارآگاه مگره در کنار مجموعه‌هایی مانند شرلوک هلمز و هرکول پوآرو به‌عنوان بهترین و معروف‌ترین مجموعه کتاب‌های کارآگاهی شناخته می‌شوند. شخصیتی که ژرژ سیمنون خلق کرده است تفاوت چشمگیری با دیگر کارآگاه‌های ادبیات جنایی دارد. ژولز مگره (Jules Maigret) شخصیت خیالی این داستان‌ها کمیسری از تیپ جنایی پاریس است که سعی می‌کند نظام فکری جنایت‌کارها را درک کند. او یکی از بزرگ‌ترین کارآگاه‌های اخلاقی ادبیات قرن بیستم است.

ژرژ سیمنون از سال 1931 دوست‌داران ادبیات رازآلود را با داستان‌های کارآگاه مگره سرگرم می‌کند. «مگره و مرد اسرارآمیز»، «مگره و دیوار سنگی»، «مگره و مرد تنها» و «مگره و یک‌صد چوبه‌ی دار» بخشی از رمان‌های ژرژ سیمنون هستند که بهزبان فارسی ترجمه‌شده‌اند. تاکنون بیش از هفتاد جلد رمان از ماجراهای کارآگاه مگره بین سال‌های 1931 و 1972 منتشر شده است. علاوه بر این رمان‌ها داستان‌های کوتاه کارآگاه مگره نیز در نشریات مختلف فرانسوی به انتشار می‌رسیدند.

نکوداشت‌های کتاب مگره و مرد تنها

  • عاشق این هستم که آثار ژرژ سیمنون را مطالعه کنم. او مرا به یاد چخوف می‌اندازد. (ویلیام فاکنر)
  • می‌توان گفت ژرژ سیمنون بزرگ‌ترین و اصیل‌ترین رمان‌نویسی است که تاریخ ادبیات به خود دیده. (آندره ژید)
  • برتر... فراموش‌نشدنی! (ایندیپندنت، لندن)
  • ژرژ سیمنون چنان به دنیایی که خود آفریده ورود می‌کند که خواننده احساس می‌کند واقعاً به آن تعلق دارد. (پیتر آکروید)
  • نویسنده‌ای اعتیاد‌آور و قصه‌گویی بی‌نظیر. (نشریه‌ی آبزرور)
  • کتاب‌های ژرژ سیمنون قانع‌کننده و درخشان هستند. (جان گری)
  • کتاب‌های کارآگاه مگره درست به اندازه‌ی خود پاریس جاودانه هستند. (واشنگتن پست)
  • ژرژ سیمنون روح‌های سخت را واکاوی می‌کند. او هم خالق پرفروش‌ترین مجموعه‌ی پلیسی در جهان و هم یک افسانه‌ی ادبی فناناپذیر است. او رازها و جنایات را با قدرتی مشابه قدرت یک درمانگر، فیلسوف و اعتراف‌کننده آشکار می‌کند. (تایمز، لندن)
  • به شکل عجیبی آرامش‌بخش است. (مارگارت اتوود)
  • ژرژ سیمنون یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم است. هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند صحنه‌ای مشابه او خلق کند. (ایننشال تایمز)
  • بسیار ارزشمند. (ساندی تایمز، لندن)
  • از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم. ژرژ سیمنون ما را به درون‌نگری وا می‌دارد. (روزنامه‌ی گاردین)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب مگره و مرد تنها

کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی کارآگاه مگره نوشته شده و انتشار یافته‌اند، مورد اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی متعددی قرار گرفته‌اند. کتاب مگره و مرد تنها از جمله مجلدهایی است که چندین مرتبه مورد اقتباس قرار گرفته است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، اشاره‌ای به برخی از مهم‌ترین اقتباس‌ها از این اثر است.

  • تله‌فیلمی فرانسوی با بازی ژان ریچارد در نقش کارآگاه مگره، به تاریخ هفدهم اکتبر 1973 ساخته شد و به نمایش درآمد.
  • تلویزیون بی‌بی‌سی با اقتباس از کتاب مگره و مرد تنها فیلمی تلویزیونی را با عنوان قتل در روز دوشنبه (Murder on Monday) در پانزدهم ژانویه‌ی سال 1962 با بازی روپرت دیویس (Rupert Davies) در نقش مگره پخش کرد.
  • در هفدهم دسامبر سال 1993، اقتباسی از این کتاب به کارگردانی اتین پیر (Etienne Périer)، به شکل نسخه‌ای تلویزیونی در فرانسه پخش شد. بازیگران سرشناسی مانند برونو کرمر، ماریا دوبویس و آندریا فریول در این مجموعه‌ی تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کتاب مگره و مرد تنها برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کارآگاهی و جنایی - معمایی بدون شک محو کتاب مگره و مرد تنها خواهند شد.

در بخشی از کتاب مگره و مرد تنها می‌خوانیم

ماشین نعش‌کش بیرون پزشکى قانونى منتظر ایستاده بود، در کنار ماشینى که مؤسسه کفن و دفن فرستاده بود و دو زن و شوهر اودت در آن بودند. تورنس ماشین را جایى پارک کرد که توجه جلب نکند. از خبرنگاران و عکاس‌ها خبرى نبود. چهار نفر تابوت را که به طرزى غیرعادى سنگین مى‌نمود بیرون آوردند و چند دقیقه بعد، گروه کوچک مشایعان به سوى قبرستان ایورى راه افتادند.

از روز قبل، ابرها آسمان را فرا گرفته بودند و از شدت گرما کاسته شده بود. هواشناسى خبر از بارش باران در غرب مى‌داد که شامگاه به پاریس مى‌رسید. تورنس فاصله زیادش را با ماشینى که خانواده مرد مرده در آن بودند حفظ مى‌کرد. مگره پیپش را مى‌کشید، حرفى نمى‌زد و مستقیم به روبه‌رو خیره شده بود. نمى‌شد حدس زد به چه فکر مى‌کند.

تورنس براى شکستن سکوت کارى نمى‌کرد؛ اگرچه درونش غوغا بود، چرا که بین همکارانش به ورّاجى شُهره بود.

گروه تشییع تقریبا نصف طول قبرستان را پیمود و سر آخر، جلو گورى خالى توقف کرد، در محوطه جدیدى که در آن تعدادى قطعه خالى بود. مگره و همکارش، صد مترى دور از آن‌ها، ایستادند. مادام ویویَن، دختر و دامادش، بى‌حرکت لب قبر ایستاده بودند تا تابوت در آن قرار گیرد. هر دو زن دسته گلى همراه داشتند. یکى از قبرکن‌ها بیلش را دراز کرد سمت زن خیاط تا اولین خاک را روى قبر بریزد؛ اما مگره با شگفتى متوجه شد که زن سرى به علامت نفى تکان داد و به انداختن دسته گلش روى تابوت بسنده کرد. اودت نیز همین کار را کرد؛ و سر آخر، دولاوو بود که بیل را به دست گرفت.

او هیچ‌وقت مارسل ویویَن را ندیده بود. سنّش اجازه نمى‌داد. به چشم مگره سى‌ساله آمد. مرد سیاه پوشیده بود، که بى‌شک همان کت و شلوارى بود که سرِ کارش در بومارشه مى‌پوشید. در کل، مرد خوش‌قیافه‌اى بود با سبیلى که مثل موهایش قهوه‌اى کاملاً سوخته‌اى بود که به سیاهى مى‌زد. همه چیز تمام شد. مراسم خاکسپارى، اگر مى‌شد مراسم نامیدش، فقط چند دقیقه طول کشیده بود. ماشین کرایه‌اى آماده بود تا خانواده را ببرد. مگره تمام مدت چشم و گوشش باز بود اما هیچ آدم مشکوکى را آن دوروبر ندید که خودش را پنهان کرده باشد. به نظرش مى‌آمد حالا که ولگرد به خاک سپرده شده است، او بیش از پیش از حقیقت دور شده است.

کلافه بود. همچنان آن سکوت حزن‌انگیز را نشکسته بود و معماى حل‌نشده‌اش را در ذهن سبک و سنگین مى‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مگره و مرد تنها
نویسنده
مترجمشهریار وقفی پور
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-964-363-690-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مگره و مرد تنها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مگره و مرد تنها

برای دریافت کتاب مگره و مرد تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.