معرفی و دانلود کتاب یادگیری رویای شفاف: تکنیک‌های قدرتمند برای بیدار کردن خلاقیت و خودآگاهی

عکس جلد کتاب یادگیری رویای شفاف: تکنیک‌های قدرتمند برای بیدار کردن خلاقیت و خودآگاهی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری رویای شفاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری رویای شفاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری رویای شفاف: تکنیک‌های قدرتمند برای بیدار کردن خلاقیت و خودآگاهی

فکر می‌کنید اگر در زمان رویا دیدن، آگاه باشید که در خواب هستید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ کتاب یادگیری رویای شفاف اثر کریستن لامارکا شما را به خودآگاهی درباره خواب‌هایتان می‌رساند و به شناخت درونیات و بهبود کیفیت زندگی‌تان کمک می‌کند. با خواندن این اثر می‌توانید مهارت رویای شفاف را کسب کنید و از تجربیات جدید و شگفت‌انگیزی بهره ببرید.

درباره‌ی کتاب یادگیری رویای شفاف

خواب، رویاها و یا کابوس‌ها دری را به روی یک دنیای پیچیده، عجیب و شگفت‌انگیز باز می‌کنند که هیچگاه در بیداری آن را تجربه نمی‌کنید. خواب‌ها می‌توانند اطلاعات مهمی را به شما بدهند که در دنیای بیداری، به آن دسترسی ندارید و یا رسیدن به آن بسیار دشوار است. در این شرایط حضور یک متخصص و تحلیل‌گر خواب می‌تواند مسیر را برایتان روشن کند و شما را به یک خودآگاهی مناسب درباره زندگی‌تان برساند.

کریستن لامارکا (Kristen LaMarca) در کتاب رویای شفاف (Learn to Lucid Dream) دقیقا همین کار را انجام می‌دهد و در مقام یک تحلیلگر خواب، گام‌به‌گام به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید به کیفیت خاص و ویژه‌ای از خواب، به نام رویای شفاف دست یابید. دقت کنید که قرار نیست نویسنده در این کتاب خواب‌های شما را تعبیر کند، بلکه با آموزش‌های عملی خاصی شما را در جهت دیدن رویای شفاف یا خواب آگاهانه راهنمایی می‌کند.

بیشتر ما در هنگام خواب، از شرایط خودمان آگاه نیستیم. به زبان ساده نمی‌دانیم که در حال رویا دیدنیم! اما آنچه رویای شفاف به شما می‌دهد این است که شما را نسبت به خواب دیدن آگاه می‌کند! درواقع شما می‌دانید که مشغول خواب دیدن هستید، با این آگاهی می‌توانید به جهان خواب‌های خود ورود کرده و ناخودآگاهتان را به خودآگاهی تبدیل کنید.

کریسیتن لامارکا در این اثر خود بیان می‌کند که ناخودآگاه انسان در رشد شخصیت، روان، ذهنیت او و به‌طورکلی کیفیت زندگی تاثیرگذار است. پس با خواندن این کتاب و عمل به رهنمون‌ها و تمرین‌های آن می‌توانید خواب‌هایتان را به صورت هدفمند تغییر دهید تا در زمان بیداری، احساس بهتری را تجربه کنید. آنچه با خواندن این کتاب به دست می‌آورید، افزایش تمرکز، یادگیری شیوه مراقبت از خود، اولویت‌بندی ارزش‌ها و رسیدن به یک احساس مطلوب برای دستیابی به زندگی بهتر است.

ساختار کتاب به این شکل طراحی شده است که سه بخش کلی را دربرمی‌گیرد:

- برنامه‌ریزی گام‌به‌گام که به کمک آن می‌توانید درس‌ها و تکنیک‌های پژوهشی مورد نظر نویسنده را بیاموزید و به کمک آن به مهارت دیدن رویای شفاف دست یابید.

- گزارش‌های شخصی که مجموعه‌ای از تجربیات خاص و شخصی نویسنده را در برمی‌گیرند و به رویای شفاف و چگونگی تاثیر مثبت آن در زندگی او می‌پردازند.

- توالی رویاها که به شما کمک می‌کند مهارت‌های جدید خودتان را در قالب یک تمرین 24 ساعته از صبح تا زمان خواب شب، ارزیابی کنید.

نکوداشت‌های کتاب یادگیری رویای شفاف

- ساده و شفاف. (استفان لابرژ، روانشناس و بنیانگذار مؤسسه‌ی Lucidity)

- اثری روشنگر، مختصر و دلسوزانه. راهنمایی برای کشف دنیای رؤیاهای شفاف. کتابی فوق‌العاده که تمام آن چیزهایی را که برای دستیابی و کشف شفافیت نیاز دارید، ارائه می‌دهد. (اندرو هولچک، نویسنده کتاب یوگای رؤیایی)

- این کتاب رویکردی مدرن و آسان برای دسترسی به دنیای رؤیاها در اختیار تازه‌کاران قرار می‌دهد و با ارائه‌ی یک نمای کلی از رؤیای شفاف، تکنیک‌های موجود را به شیوه‌ای ساختاریافته بیان می‌کند. (چوگیال رینپوچه، استاد بودیسم و بنیانگذار بنیاد بودیساتوا در عمل)

- کریستن لامارکا در این کتاب دقیق و ساختارمند، مجموعه‌ای از تکنیک‌های مبتنی بر شواهد را به شما آموزش می‌دهد تا رؤیای شفاف دیدن را بیاموزید و به طیف وسیعی از مزایای آن دسترسی پیدا کنید. این اثر برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان طراحی شده است، اما این پتانسیل را دارد که برای جمعیت‌های فعال در حوزه‌های سلامت روان و نیز محققانی که به دنبال درک ماهیت هوشیاری از دریچه‌ی رؤیای شفاف هستند نیز مفید واقع شود. (بنجامین برد، پژوهشگر مرکز خواب و آگاهی دانشگاه ویسکانسین)

کتاب یادگیری رویای شفاف برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه کسانی که از کاوش در دنیای خواب و رویا لذت می‌برند و یا می‌خواهند با ایجاد تغییراتی در خواب‌های خود، کیفیت زندگی و سلامت روانشان را افزایش دهند پیشنهاد می‌کنیم.

کریستن لامارکا را بیشتر بشناسیم

این روانشناس بالینی در حوزه‌های روان‌شناسی کاربردی، پزشکی رفتاری و اختلالات خواب تخصص دارد. دکتر لامارکا مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه مارکیت در میلواکی آمریکا، و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در زمینه‌ی پزشکی رفتاری و روانشناسی کاربردی از دانشکده‌ی تخصصی روانشناسی کالیفرنیا در سن‌دیگو دریافت کرده است. او در بنیاد تحقیقات اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی-رفتاری شفق قطبی آموزش دیده و تحقیقات مشترکی را با مرکز خدمات تحقیقات و ارزیابی اوتیسم (CARES) و آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی دانشگاه سن‌دیگو (UCSD) انجام داده است.

تجربه‌ی حرفه‌ای لامارکا در طیف وسیعی از اختلالات روانپزشکی، گروه‌های سنی مختلف مراجعه‌کنندگان و پیش‌زمینه‌های فرهنگی اختلالات روانی، سبب این شده است که او شیوه‌های درمانی متنوعی مبتنی بر شواهد، ویژگی‌های رفتاری و شناختی، و روش‌مندی‌هایی بر اساس ذهن‌آگاهی ارائه دهد. چیزی که این روانشناس برجسته را از سایر همتایانش متمایز می‌کند، خلاقیتش به‌عنوان مداخله‌گر در روند درمان، همدلی صمیمانه‌اش و توانایی ماهرانه‌اش در تشخیص اختلالات پیچیده و مشکلات چالش‌برانگیز است.

در بخشی از کتاب یادگیری رویای شفاف می‌خوانیم

خواب‌های شفاف زمین بازی عالی برای یادگیری ماهیت انعطاف‌پذیر ذهن و چگونگی تجربه عمدی واقعیت‌های ارزشمند هستند. مطمئناً درجاتی از کنترل وجود دارد که می‌توانید در خواب شفاف تجربه کنید اما حتی اگر در کنترل اتفاقاتی که در خواب‌هایتان می‌افتد مهارت داشته باشید، خواب شفاف شما ممکن است همیشه آن‌طور که می‌خواهید پیش نروند.

با تغییر آنچه که بیشترین کنترل را روی آن دارید شروع کنید: افکار، انتظارات و رفتار خودتان. به جای اینکه به‌طور خودکار به تجربیات خود واکنش نشان دهید، برگردید و آگاهی خود را به سمت طیف کاملی از احتمالات گسترش دهید. هرگونه باور محدودکننده را تخریب کرده و تجربیات خود را برای کمک به دستیابی به اهدافتان دوباره از نو بسازید.

یکی از قابل توجه‌ترین چیزها در مورد خواب شفاف، توانایی آن برای نشان دادن این است که چگونه مدل‌های ذهنی شما از جهان در خواب ظاهر می‌شود. خواسته‌ها، سیستم‌های اعتقادی، انتظارات، نگرش‌ها و تعابیر در خواب‌های شفاف می‌تواند تأثیر مستقیم و فوری بر خواب‌های شما داشته باشد. با یادگیری تغییر ذهنیت، می‌توانید واقعیت خود را تغییر دهید.

تغییر خواب‌های خود را با این هدف تمرین کنید. عدم ثبات و ماندگاری اشیاء در خواب را آزمایش کنید. از دیوارها رد شوید، وسایل را ناپدید کنید، یا اندازه، کمیت، شکل یا سرعت اشیاء را دستکاری کنید. به زمان متفاوتی سفر کنید.

با تغییر نقطه ادراک خود آزمایش کنید: در یک زمان در بیش از یک بدن باشید، وارد بدن شخص دیگری شوید یا به یک حیوان تغییر شکل دهید.

از قدرت انتظار و تجسم برای ایجاد تغییرات مورد نظر خود استفاده کنید. از خواب بخواهید به شما کمک کند آنچه را که می‌خواهید تجربه کنید. در صورت درخواست مؤدبانه، شخصیت‌های خواب حتی مایل به کمک به شما در ایجاد شرایط مورد نظرتان خواهند بود.

هنگامی که قصد خود را اعلام می‌کنید، گاهی اوقات خواب به درخواستتان به روشی متفاوت از آنچه انتظار دارید پاسخ می‌دهد، پس ذهن خود را باز نگه دارید. گاهی پذیرش واقعیت - نه کنترل - ممکن است چیزی باشد که برای یک نتیجه بهتر مورد نیاز است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: مروری مختصر بر روی خواب دیدن شفاف
فصل 2: مقدمات خواب شفاف
فصل 3: روش‌های انگیزش
فصل 4: در خواب‌های شفاف
فصل 5: رشد و ارتقای تمرینات
فصل 6: توالی تمرینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری رویای شفاف: تکنیک‌های قدرتمند برای بیدار کردن خلاقیت و خودآگاهی
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات پل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-964-233-444-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری رویای شفاف

abc def
۱۴۰۱/۹/۶
خیلی علمی و عالی و ساده مطالب را بیان کرده، البته فقط با خوندن یک بار و تمرین نکردن کسی نمیتونه این قابلیت را به دست بیاره، من خودم تازه این کتاب را خوندم و هیچ تمرینی هم نکردم. ولی به احتمال زیاد کسی که رو این موضوع کار کنه به نتیجه میرسه
روشن
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب از نظر محتوایی به نظر فشرده می‌رسد و فکر می‌کنم لازم است پیش از مطالعه آن یا پس از مطالعه، دست کم یک کتاب دیگر در این زمینه خوانده شود. برخی جاها ترجمه گویا نیست ولی در کل کتاب جالبی است
حلما زارع سهیلی
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب خیلی خوبیه برای آشنایی و یادگرفتن رویای شفاف ولی مجموعه کتابهای چهل دروازه به ماورا خیلی کامل ترِ و با جزئیات بیشتری توضیح داده و میشه باهاش به سطح بالاتری رسید
Hossein
۱۴۰۲/۲/۱۱
کتاب خوب عالی
از نوشتن بیهوده جلوگیری شده بود
البته کتاب درکش برای همه سخت است
نوری ترا
۱۴۰۱/۱۲/۶
کتاب جامع و خوبی هست باید تمرینات شو کامل انجام داد تا به نتیجه دلخواه رسید
فرزاد کاویانی
۱۴۰۲/۳/۱۵
خوب بود منتهی کامل نبود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری رویای شفاف

برای دریافت کتاب یادگیری رویای شفاف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.