معرفی و دانلود خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد

عکس جلد خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد

الیور گلداسمیت در خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد داستان زندگی پرفرازونشیب کشیشی را برایتان روایت می‌کند که یک‌شبه تمام زندگی‌اش دگرگون می‌شود. ورشکستگی و مشکلات خانوادگی به سراغش می‌آیند و جایگاهی را که پیش از این در جامعه داشته، از دست می‌دهد. آیا مشکلات پی‌در‌پی او را از ایمانی که به خدا داشته باز می‌دارد؟ این رمان، داستان تقابل عشق و معنویت با سختی‌های زندگی است.

درباره‌ی خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد

وقتی که آقای پریمروز و خانواده‌اش داشتند برای مراسم ازدواج پسرشان آماده می‌شدند، هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که قرار است تلخ‌ترین دوران زندگی خود را تجربه کنند. درست یک روز قبل از ازدواج «جورج» با «آرابلا» آقای پریمروز تمام ثروتش را از دست می‌دهد. او که تا آن روز خودش را فرد خوشبخت و بی‌نیازی می‌دانسته حالا باید با سخت‌ترین روزهای زندگی‌اش روبه‌رو شود. آیا مشکلات زندگی، چیزی از ایمان این کشیش کهنه‌کار کم می‌کند یا برعکس ارتباط او را با معبودش قوی‌تر خواهد کرد؟ اُلیور گلداسمیت (Oliver Goldsmith) در خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد (The Vicar of Wakefield) داستانی پرکشش و جذاب از زندگی این کشیش برایتان روایت می‌کند.

پیش از این اتفاقات، چارلز پریمروز و همسرش دبورا، همراه دو دختر و چهار پسرشان در عمارت ویکفیلد زندگی شادی دارند. جورج که پسر بااستعدادی بوده و در دانشگاه آکسفورد به تحصیل مشغول است، به دختر یکی از ثروتمندترین کشیش‌های کلیسا علاقمند می‌شود. همه چیز برای ازدواج او با آرابلا مهیاست و قرار است با این وصلت خوشبختی خانواده‌ی پریمروز دوچندان شود اما گویا زندگی نقشه‌ی دیگری برایشان تدارک دیده است. آقای پریمروز به یک‌باره ورشکسته می‌شود! به دنبال این اتفاق، پدر آرابل هم اعلام می‌کند که دخترش با چارلز ازدواج نخواهد کرد. به این ترتیب بداقبالی‌های خانواده‌ی پریمروز آغاز می‌شود.

اگرچه آقای پریمروز ثروت، جایگاه اجتماعی و حتی شادی را از دست داده اما ایمانش را هرگز از دست نمی‌دهد. برخلاف انتظار اطرافیان، بیش از پیش به خدا و بندگان او توجه می‌کند. حتی می‌کوشد تا دشمنان و بدخواهانش را ببخشد و برای آن‌ها طلب آمرزش داشته باشد. حالا که روزهای سخت از آقای کشیش انسان باایمان‌تری ساخته، آیا سرانجام زندگی هم به او روی خوش نشان می‌دهد؟ آیا روزهای شیرین هم سری به او می‌زنند؟

با اینکه سه قرن از نگارش رمان کشیش ویکفیلد می‌گذرد، اما هنوز هم شاهکار اُلیور گلداسمیت یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های عصر ویکتوریایی به شمار می‌رود. نویسندگان به‌نامی از جمله: جرج الیوت، جین آستن، چارلز دیکنز، مری شلی، شارلوت برونته و... با الهام از سرگذشت آقای پریمروز داستان‌های بی‌نظیری را به نگارش درآورده‌‌اند. اگر شما هم از علاقمندان رمان‌های کلاسیک هستید اما وقت کافی برای مطالعه‌ ندارید، خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد به شما کمک می‌کند تا با طرح کلی و رخدادهای اصلی این کتاب آشنا شوید. ناگفته نماند که این خلاصه کتاب جزو چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک بوده و معرفی‌نامه‌ای برای رمان کشیش ویکفیلد محسوب می‌شود. کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گردآوری این مجموعه را به عهده داشته است. زهرا چراغعلی خلاصه کتاب حاضر را به فارسی برگردانده و انتشارات نوژین نیز آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب کشیش ویکفیلد

  • جوزف استرلینگ کوین در سال 1850 درامی در سه قسمت با الهام از این رمان به اجرا درآورد.
  • در سال‌های 1910، 1913 و 1916 فیلم صامتی با اقتباس از کتاب کشیش ویکفیلد تولید شده و به سینماها آمد.
  • در سال 1959، براساس رمان کشیش ویکفیلد یک مجموعه تلویزیونی ایتالیایی به همین نام پخش شد.
  • لیزا لمان در سال 1906 یک اپرا با اقتباس از کتاب کشیش ویکفیلد به نمایش درآورد.

خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد مناسب چه کسانی است؟

دوستداران رمان‌های کلاسیک، به‌خصوص آثار دوران ویکتوریایی از خواندن خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد بسیار لذت خواهند برد.

با اُلیور گلداسمیت بیشتر آشنا شویم

الیور گلداسمیت، زاده‌ی 10 نوامبر 1728، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و شاعر انگلیسی بود. مشهورترین اثر او همان رمان کشیش ویکفیلد است که او را به شهرت جهانی رساند. نمایشنامه‌ی «کتاب اشتباهات یک شب یا تمکین می‌کند تا سوار شود» اثر دیگر این نویسنده است که به فارسی ترجمه شده و در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته است. الیور گلداسمیت سرانجام پس از سال‌ها آفرینش ادبی در 4 آوریل 1774 چشم از جهان فروبست.

در بخشی از خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد می‌خوانیم

کشیش چارلز پریمروز و همسرش دبورا، به همراه دو دختر و چهار پسر خود در خانهٔ اجدادیشان در ویکفیلد انگلستان زندگی می‌کنند. با وجود اینکه او حقوق ناچیزی از کلیسا دریافت می‌کند، اهمیتی نمی‌دهد زیرا به حد کافی در زندگی احساس شادی و خوشبختی می‌کند.

جورج، پسر بزرگ آن‌ها، شاگرد ممتاز دانشگاه آکسفورد است. او قصد دارد با دختر یکی از روحانیون برجسته کلیسا که در مجاورت آن‌ها زندگی می‌کند، ازدواج کند. آرابلا، دختر آقای ویلموت که ثروت قابل توجهی به او رسیده. اما بخت با آنها یار نیست و درست روز قبل از ازدواج‌شان، مدیر مالی کشیش چارلز خبر می‌آورد که او ورشکست شده و اموالش را از دست داده است. با شنیدن این خبر، پدر آرابلا، ازوداج او را با جورج منتفی اعلام می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب کشیش ویکفیلد
نویسنده،
مترجمزهرا چراغعلی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات23
زبانفارسی
شابک978-622-287-046-1
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد

برای دریافت خلاصه کتاب کشیش ویکفیلد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.