معرفی و دانلود خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت

عکس جلد خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت
قیمت:
۱۲,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت

خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت، اثری به قلم رمان‌نویس مشهور انگلیسی، چارلز دیکنز است. این کتاب که بخشی از حوادث آن در آمریکا می‌گذرد، به روایت زندگی خانواده‌ی چازلویت می‌پردازد. دیکنز در کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت، خودخواهی، ریاکاری، طمع و باج‌خواهی این خاندان و مسیر دشوار آن‌ها برای رسیدن به آرامش و خوشبختی را به تصویر کشیده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چازلویت

خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت (The Life and Adventures of Martin Chuzzlewit) از جمله‌ی آخرین آثار نوشته‌شده توسط چارلز دیکنز (Charles Dickens)، نویسنده‌ و رمان‌نویس مشهور انگلیسی است. دیکنز برخی از بهترین رمان‌ها و شخصیت‌های داستانی در تاریخ ادبیات جهان را خلق کرده است و به عنوان بزرگ‌ترین رمان‌نویس دوران ویکتوریا شناخته می‌شود. دیکنز از جمله نویسندگانی بود که آثارش، وقتی هنوز در قید حیات بود، توسط مخاطبان بسیاری در سراسر جهان خوانده می‌شدند و از محبوبیت بسیاری برخوردار بودند.

توجه و دغدغه‌ی چارلز دیکنز نسبت به فقر و دیگر معضلاتی که جامعه‌ی انگلستان در آن زمان، درگیر آن بود، باعث شد تا بتواند به شیوایی و روشنیِ تمام، تصویری تمام‌قد از شرایط زندگی آن دوران را در رمان‌های خود برای خوانندگان ترسیم کند. او که خود در کودکی، با تبعیض‌های اجتماعی مواجه شده بود، شخصیت‌هایی را خلق کرد که آینه‌ی زندگی پرفراز و نشیب زندگی خودش بودند.

دیکنز تصور می‌کرد که کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت به یکی از بهترین آثار او تبدیل خواهد شد. مانند اغلب آثارش، دیکنز این کتاب را هم بخش‌به‌بخش به انتشار می‌رساند اما فروش کتاب و استقبال از آن، از آنچه انتظارش را داشت، به مراتب کمتر بود. به همین دلیل تصمیم گرفت که طرح داستان را تغییر دهد و شخصیت‌های رمانش را به آمریکا بفرستد! چارلز دیکنز که در سال 1842 سفری به آمریکا کرده بود، سعی کرد فضا و روایت را مطابق زندگی در آن کشور تغییر دهد و حاصل کار او، به کتابی جذاب تبدیل شد. کلاید نهرنز (Clyde Nehrnez)، نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان، خلاصه‌ای از این کتاب خواندنی را برای علاقه‌مندان به آثار کلاسیک ارائه کرده و زهرا چراغعلی، آن را برای دوست‌داران آثار چارلز دیکنز، به زبان فارسی برگردانده است.

زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت کمدی سیاهی در باب ریا، طمع، باج‌گیری و خودخواهی است: مارتین چازلویت از سال‌ها پیش، دوراندیشی کرده و ماری، دختری یتیم را بزرگ می‌کند تا در کهنسالی پرستار او باشد. ماری فقط تا زمانی که پیرمرد زنده است از رفاه و شرایط زندگی مناسب برخوردار خواهد بود. نقشه‌ی مارتین بزرگ را نوه‌اش، که او هم مارتین نام دارد، بهم می‌زند. مارتین کوچک عاشق ماری می‌شود و تصمیم می‌گیرد با او ازدواج کند. وقتی مارتین بزرگ از خواست و تصمیم مارتین جوان آگاه می‌شود، از او می‌خواهد از قصدش صرف‌نظر کند و وقتی امتناع او را می‌بیند، نوه را از ارث محروم می‌سازد. مارتین جوان که شرایط را این‌طور می‌بیند، تصمیم‌های دیگری می‌گیرد...

اقتباس‌های سینمایی از کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت

از کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت دو مجموعه‌ی تلویزیونی اقتباس شده است. تاریخ ساخت یکی از این مجموعه‌ها به سال 1964 برمی‌گردد. این سریال برای اولین‌بار از شبکه‌ی بی‌بی‌سی پخش شده است و گمان می‌رود که تمام نسخه‌های آن از دست رفته باشد. دومین سریال اقتباس‌شده از این اثر نیز از شبکه‌ی بی‌بی‌سی و در سال 1994 پخش شده است. فیلمنامه‌ی این اثر اقتباسی توسط دیوید لاج نوشته شده و کارگردان آن، پِدْر جیمز است.

خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک جذاب و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت می‌خوانیم

مارتین و مارک به لندن بازگشتند. آن‌ها به همراه تام و روت پینچ، به خانه جان وستلاک رفتند تا با او درباره یافتن کار مشورت کنند. لوسام هم در خانه جان حضور داشت. او به تازگی سلامت خود را به دست آورده بود. جان از مارتین خواست تا به داستان لوسام گوش دهد. لوسام تعریف کرد که به تازگی نزد جراحی در شهر به عنوان دستیار مشغول به کار شده و از طریق او با جوناس آشنا شده است. جوناس عضو گروهی مردانه است که گرد هم جمع می‌شوند، می‌نوشند و قمار می‌کنند. جوناس همیشه راجع به پدرش غرولند می‌کند. دکتر مبلغی را به جوناس بدهکار بود و جوناس در عوض بدهی خود، از او نوعی دارو خواسته بود که اثر فلج‌کنندگی داشته باشد. احتمالاً جوناس قصد داشته پدرش را مسموم کند...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت
نویسنده،
مترجمزهرا چراغعلی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-622-287-019-5
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت

برای دریافت خلاصه کتاب زندگی و ماجراجویی‌های مارتین چاز‌لویت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.