معرفی و دانلود خلاصه کتاب راب ری

عکس جلد خلاصه کتاب راب ری
قیمت:
11900 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راب ری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب راب ری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب راب ری

بازگویی تاریخی که با خیانت و قتل درآمیخته است. والتر اسکات بازهم به سراغ وقایع تاریخی رفته تا با قلم شیوای خود در خلاصه کتاب راب ری گوشه‌ای از تاریخ اسکاتلند را برایمان روایت کند. داستانی که کش‌مکش‌های دربار و اختلافات طبقه‌ی اشراف را به تصویر می‌کشد و با کمک تخیل نویسنده به اثری خواندنی و جذاب بدل شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب راب ری

چه در حال و چه در گذشته، بازی‌های سیاست همواره به توطئه‌چینی و انتقام آلوده بوده است. این‌بار والتر اسکات (Sir Walter Scott) به سراغ دربار اسکاتلند رفته تا در خلاصه کتاب راب ری (Rob Roy) از پشت‌پرده‌ی دنیای اشراف برای مخاطبانش بگوید.

داستان حول محور اشراف‌زاده‌ای جوانی به نام «فرانک» می‌چرخد که به خاطر درگیری با پدر، به قلعه‌ای در شمال انگلستان تبعید می‌شود. او ناچار است تا روزهایش را در کنار عمویی بگذارند که پیش از این هرگز با او آشنایی نداشته. اگرچه در آن قلعه هم از آسیب درباریان و توطئه‌های شیطانی آن‌ها در امان نیست، اما آنجا با دختری جوانی آشنا می‌شود که رنگ‌بو‌ی دیگری به زندگی‌اش می‌بخشد.

زمان زیادی نمی‌گذرد که فرانک به نقشه‌های سیاسی اطرافیانش پی‌ می‌برد؛ کسانی که سعی دارند با فریب و کارشکنی او را از بین ببرند. فرانک چاره‌ی ندارد جز اینکه به نواحی شمالی و کوه‌پایه‌های اسکاتلند نقل‌مکان کند؛ سفری که با خطرات جدی همراه بوده و ممکن است به بهای جان او تمام شود. والتر اسکات با بیان جذاب خود شما را تا انتهای داستان میخکوب خواهد کرد.

خلاصه کتاب راب ری به خوبی فساد اخلاقی درباریان را به نمایش می‌گذارد. ریتم تند وقایع و لحن عاطفی نویسنده شما را مجذوب خود خواهد کرد. در‌عین‌حال، با گوشه‌ای از تاریخ اسکاتلند نیز آشنا خواهید شد. اگر شما هم مشتاق خواندن این رمان هستید اما برای مطالعه‌ی متن اصلی فرصت کافی ندارید، می‌توانید با خواندن خلاصه کتاب راب ری در کوتاه‌ترین زمان از هسته‌ی اصلی داستان و رخدادهای آن باخبر شوید. این اثر جزو مجموعه چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) جمع‌آوری و نگارش آن را به عهده داشته.

سمیرا شرکت رضوی این خلاصه کتاب را به فارسی برگردانده و انتشارات نوژین آن را به مرحله‌ی چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب راب ری مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم از طرفداران ادبیات کلاسیک و رمان‌های تاریخی هستید، خواندن خلاصه کتاب راب ری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اقتباس سینمایی از کتاب راب ری

در سال 1995، براساس رمان راب ری فیلمی به کارگردانی مایکل کاتن - جونز ساخته شد که توانست جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) از آن خود کند. لیام نیسون، جسیکا لنگ، جان هرت، تیم راث و... در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

در نکوداشت‌ کتاب راب ری

  • فکر کردن به رمان راب ری باعث می‌شود عجولانه منتظر خواندن سایر آثار سر والتر اسکات باشم. (رابرت لوئیس استیونسون)

با سر والتر اسکات بیشتر آشنا شویم

سر والتر اسکات، زاده‌‌ی 15 اوت 1771 در شهر ادینبورگ، نویسنده‌، شاعر و رمان‌نویس اسکاتلندی است. او به سبب خلق رمان‌هایی با درون‌مایه‌ی تاریخی، پدر رمان تاریخی لقب گرفته است. والتر اسکات ابتدا شعر می‌سرود. او به زبان آلمانی تسلط داشت و شعرهایی را از شاعران بزرگ آن دوران مانند یوهان ولفگانگ فون گوته و گوتفرید آوگوست بورگر به انگلیسی ترجمه کرده بود. اما پس از اینکه شاعر جدیدی به نام لرد بایرن به روی کار آمد، توجه و علاقه به کارهای او کمتر شد. در همین دوران بود که والتر اسکات نوشتن شعر را کنار گذاشت و به نوشتن داستان روی آورد. کتاب‌های «آیوانهو» و «ویورلی» از کارهای شناخته‌شده‌ی این نویسنده است. والتر اسکات سرانجام در 21 سپتامبر 1832 درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب راب ری می‌خوانیم

فرانسیس اوسبالدستون، بیست‌ودو سالش بود. پدرش او را به فرانسه فرستاد تا سازوکار تجارت را زیر نظر و تعلیم آقای دوبورگ آموزش ببیند. اما او در نامه آخر به پدرش می‌گوید که دوست ندارد مسیر پدرش را دنبال کند زیرا که علاقه واقعی او شاعری است. پدرش او را به خانه‌شان در لندن فرامی‌خواند و سعی می‌کند با او صحبت کند تا نظرش را تغییر دهد؛ حتی فرانسیس را که تنها پسرش است تهدید می‌کند که اگر از مخالفت دست برندارد از ارث محرومش خواهد کرد. فرانسیس به این تهدیدها بی‌اعتنا بود و به او گفتند باید خانه را ترک کند. آقای اوون، دفتردار آقای اوسبالدستون از او خواهش کرد که تا این‌حد نسبت به تهدیدش در مقابل فرانسیس سخت‌گیر نباشد؛ اما نه فرانسیس و نه پدرش، هیچکدام، از موضع خود کوتاه نمی‌آمدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب راب ری
نویسنده،
مترجمسمیرا شرکت رضوی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-622-287-034-8
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
11900 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب راب ری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب راب ری

برای دریافت خلاصه کتاب راب ری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.