معرفی و دانلود خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند

عکس جلد خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند

خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند، اثر نویسنده‌ی محبوب انگلیسی، ویلیام تاکری، سرگذشت پسر یتیمی‌ به نام هِنری است. هنری ازمند هیچ اطلاعی از گذشته‌ی خانوادگی خود ندارد و خاطره‌ای از پدر و مادرش به یاد نمی‌آورد. او اکنون در خانه‌ی قیم خود آقای پاستورو روزگار سختی را می‌گذراند اما ماجراهای زندگی هنری از این هم عجیب‌تر خواهد شد چرا که او به‌زودی سرنخ‌هایی از گذشته به دست می‌آورد!

درباره‌‌ی خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند

عاشقان دنیای کتاب و رمان‌های کلاسیک بسیارند، اما شاید فرصت خواندن داستان‌های پرحجم و رمان‌های طولانی نیز چندان به‌راحتی به‌دست نیاید؛ اما برای سیر و سیاحت سریع و لذت‌بخش در دنیای ادبیات داستانی همچنان یک گزینه‌ و پیشنهاد عالی وجود دارد و چه پیشنهادی بهتر از مطالعه‌ی نسخه‌ی چکیده‌ و کوتاه داستان‌ها! خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند (The history of Henry Esmond) یکی از همین کتابچه‌هاست که ما را به دل داستانی جذاب و پرماجرا از ادبیات کلاسیک انگلستان خواهد برد. ویلیام مک تاکری (William Makepeace Thackeray) نویسنده‌ی این رمان پرطرفدار و روایت‌گر ماجراهای زندگی هنری ازمند است.

هنری، پسربچه‌ی داستان، خوب می‌داند به خانواده‌ای که با آن‌ها زندگی می‌کند، تعلق ندارد! دیگران گفته‌اند که او یتیم است و هنری جز این عبارت چیز دیگری از گذشته‌ی خود نمی‌داند. با‌این‌حال آقای پاستورو، قیم هنری و دیگر اعضای خانواده رفتار چندان خوبی با این پسر ندارند و از او به‌عنوان یک خدمت‌کار استفاده می‌کنند. اما اوضاع همیشه هم سخت نمی‌ماند چرا که دست زمانه، هنری را به فرد مهربانی به نام لرد توماس وایکنت کسل‌ وود می‌سپارد. ورود هنری به خانه‌ی جدید زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد؛ چرا که او اکنون همچون دیگر اعضای خانواده بر سر میز غذا می‌نشیند و مانند دیگران از محبت پدر و مادر خانواده برخوردار است. اما این شادی نیز دیری نمی‌پاید چرا که پدر خانواده به‌زودی به بستر مرگ می‌افتد و اکنون وقت آن است که حقایق حیرت‌انگیزی درباره‌ی هنری و گذشته‌ی او آشکار شود!

رمان سرگذشت هنری ازمند اولین‌بار در سال 1852 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر نوژین و ترجمه‌ی خوب فاطمه عبدی زاده به دست علاقه‌مندان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

«نوولا» یک مجموعه‌‌ی ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان خواهد داد. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به وقت خوش و مفیدی برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «آرزو‌های بزرگ»، «1984» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی را به علاقه‌مندان ادبیات داستانی و همچنین کسانی که می‌خواهند در فرصتی کوتاه با آثار ادبیات کلاسیک جهان آشنا شوند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند می‌خوانیم

هنری توماس یتیمی است که در دهکده‌ی ایلینگ نزدیک لندن و پیش اوگنوی فرانسوی مهاجری به اسم آقای پاستورو زندگی می‌کند. تنها چیزی که هنری از شجره‌نامه‌ی خود می‌داند سخن یکی از اقوام آقای پاستورو است: «او یک نجیب‌زاده است، پدرش فرمانده و مادرش مانند فرشته‌ها بود.» بخش آخر خیلی به مذاق آقای پاستورو خوش نیامد «فرشته! او یک فاحشه‌ی بابالون بود.»

همسر آقای پاستورو رفتار خوبی با هنری ندارد و هنگامی که کشیشی به نام پدر هالت برای بردن هنری می‌آید او واقع خوشحال است. کشیش به هنری می‌گوید که لرد توماس وایکنت کسل‌وود پدرخوانده‌ی او است و هنری از این به بعد در «خانه‌ی باشکوه کسل‌وود» زندگی خواهد کرد و با اسم آقای هری اِزمِند شناخته خواهد شد. وقتی به ملک کسل‌وود می‌رسند با دو عمارت روبرو می‌شود که یکی از آن‌ها در جنگ اخیر مخروبه شده‌است. هری کوچک با لیدی ایزابل کسل‌وود آشنا می‌شود و به او گفته می‌شود که باید در خدمت بانو باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-622-287-043-0
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند

برای دریافت خلاصه کتاب سرگذشت هنری ازمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.