معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت
قیمت:
۴۰۰۰ ۲,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

آیا می‌توانید چیزهایی که اخیرا یاد گرفته‌اید را به خاطر آورید؟ اگر نمی‌توانید، خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت به شما کمک می‌کند. تریسی پکیام الووی و تیموتی‌ای پارکر در این کتاب راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنند که با کمک آن‌ها بتوانید حافظه کلامی و دیداری‌تان را تقویت کنید. این فایل صوتی یکی از فصول کتاب «پرورش مغز» است که به شکل گسترده‌تری ویژگی‌های این عضو مهم بدن را بررسی می‌کند.

درباره خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت:

تصور کنید با گروهی از همکاران خود به جشنی دعوت شده‌اید. در آن جا مدیرتان شما را به شخص جدیدی معرفی می‌کند و نام او را نیز به شما می‌گوید. شما مدتی با او حرف می‌زنید و شاید حتی کارتش را هم بگیرید. به خانه می‌روید و می‌خواهید ماجرا را برای همسرتان تعریف کنید. اما هرچه فکر می‌کنید اسم آن شخص جدید را به خاطر نمی‌آورید. دلیل این موضوع چیست؟

این موضوع به وضعیت حافظهٔ کوتاه مدت شما برمی‌گردد. تریسی پکیام الووی و تیموتی ای پارکر در فایل صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت که یکی از فصول کتاب پرورش مغز (Training Your Brain for Dummies) است، روش‌هایی کاربردی به شما معرفی می‌کنند که با کمک آن‌ها بتوانید حافظهٔ کوتاه مدت خود را تقویت کنید و آن را به خوبی به کار بگیرید.

با شنیدن این کتاب بهترین روش تقویت حافظهٔ کلامی و دیداری را پیدا می‌کنید و می‌توانید به بهترین نحو از حافظهٔ فضایی خود بهره ببرید. همچنین یاد می‌گیرید از هر سه نوع حافظه خود به شکل همزمان استفاده کنید و همچنان هر زمان که بخواهید روی یکی از آن‌ها تمرکز کنید. علاوه بر این نویسندگان کتاب حاضر به شما می‌گویند که اگر قدرت حافظهٔ کوتاه مدت شما کم شود، چه اتفاقی می‌افتد و چه عوارضی را به دنبال دارد.

خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت مناسب چه کسانی است؟

اگر نمی‌توانید اطلاعات کوچک را در مدت زمان کم به خاطر بسپارید و به دنبال راهی هستید که حافظهٔ کوتاه مدت خود را تقویت کنید، شنیدن این کتاب می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همچنین علاقه‌مندان به شناخت مغز و نحوهٔ عملکرد آن، می‌توانند از این کتاب مفید مطالب آموزنده‌ای یاد بگیرند.

نویسندگان خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت را بیشتر بشناسیم:

دکتر تریسی پکیام الووی (Tracy Packiam Alloway) مدیر مرکز «حافظه و یادگیری در زندگی» دانشگاه استرلینگ بریتانیا است. او در سال 2009 به دلیل ارائه‌ی تحقیقات علمی فراوان خود، جایزه جوزف لیستر را از آن خود کرد. وی تاکنون بیش از 75 جلد کتاب و مقاله علمی در زمینهٔ مغز و حافظه را تالیف کرده است.

این دانشمند و محقق توانا نخستین فردی است که آزمون‌های استاندارد جهانی در زمینه حافظه فعال را طرح کرد. همچنین تحقیقات الووی در سطوح بین‌المللی و در مؤسسات و نشریاتی مثل «ساینتیفیک امریکن»، «مجله فوربز»، «یو اس نیوز»، «بی‌بی‌سی»، «گاردین» و «دیلی‌میل» منتشر شده و مورداستفاده افراد زیادی قرار گرفته‌اند.

تیموتی اریک پارکر (Timothy E Parker) در سال 1960 به دنیا آمد. او بیشتر به‌عنوان ویراستار پازل آمریکایی و خالق بازی‌های فکری در بین مردن شناخته می‌شود. وی تاکنون بیشتر از 50 جلد کتاب و تعداد زیادی کتاب جدول در انتشارات دامیز تألیف کرده و تقویم سالانه جدول کلمات متقاطع را نوشته و ویرایش کرده است. تقویم سالانه پارکر در USA Today چاپ شده است و جدول کلمات متقابل در Family Time نیز توسط او تألیف شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت می‌شنویم:

حافظهٔ کوتاه مدت کلامی به گفتار و اطلاعاتی که می‌شنوید مربوط می‌شود. مثال: از کسی بخواهید تا این حروف را با صدای بلند برایتان بخواند و در همان حال سعی کنید آن‌ها را به خاطر بسپارید: N B C U S A A T M

چطور بود؟ آیا توانستید همهٔ 9 حرف را با ترتیب صحیح از بر کنید؟ شاید متوجه شده باشید که می‌توانید این حروف را به این شکل هم جدا کنید: N B C U S A A T M. می‌بینید که هر واحد نشان‌دهنده یک سرواژهٔ بسیار متداول است. شاید همین مسئله باعث شده این حروف را خیلی راحت‌تر به خاطر بسپارید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت
نویسنده،
مترجمحسین سلیمانی
راویحافظ کاظم زاده
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰ ۲,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۰
حافظه و ساختار ان برای به یاد اوردن مطالب جالب هست. هرقدر درباره حافظه کوتاه مدت بدانیم جالب و اموختنی است.. مغز انسان اندام پیچیده‌ای است که مسئول عملکرد‌های مختلف از جمله شکل گیری حافظه و یادگیری است. یکی از مناطق مهم مغز که در این فرآیند‌ها نقش دارد، هیپوکامپ است. هیپوکامپ یک ساختار کوچک به شکل اسب دریایی است که در اعماق مغز قرار داردو مسئول شکل گیری حافظه، ناوبری فضایی و تنظیم عاطفی است. البته باید گفت که حافظه کوتاه مدت یک نوع حافظه رومیزی است. در این کتاب به روشهای عامی و عملی اشاره شده که برای بهبود حافظه مفید است. بنظرم باید مطالب تخصصی تر میشد. بازهم ممنونم تشکر
نیلوفر
۱۴۰۰/۷/۲۳
یک فایل سی و هشت دقیقه‌ای نهایتا یک فصل از یک کتاب باشه
نکات متوسطی که در اکثر کتاب‌های تقویت ذهن هستند.
تی بانو ص دق
۱۴۰۱/۱/۷
به نظر می‌رسد این کتاب صوتی، فصلی از یک کتاب هست نه کل کتاب. بدلیل اینکه پایان یکباره رها می‌شود.
طاها محمودی
۱۴۰۱/۵/۲۴
به نظرم کتاب خلاصه وخوبی است ارزش چندین بار مطالعه را دارد
آناهیتا حسن پور
۱۴۰۰/۹/۲۱
باتوجه به سنی که دارم، دوست دارم حافظه خودموتقویت کنم،
Meghri
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
پادکست خوبی بود پیشنهاد می‌دیم
کاربر A
۱۴۰۱/۶/۳
کتاب خوبی بود ارزش خرید رو داشت
Zahra Abdolahi
۱۴۰۱/۵/۶
عالییییی بود خیلی کمک کرد
سهیل مرادی زاده
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
تجربه جدیدی بود دوست داشتم
سینا ارجمند
۱۴۰۰/۸/۳
کتاب خوبی برای بهتر باد گرفتن سر کلاسه
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.