معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد
قیمت:
۲۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد به نقش عوامل اجتماعی در شکل‌گیری انتخاب‌های فردی پرداخته است. او در این کتاب ضمن بررسی دو رویکرد سنتی و مدرن اقتصاد نسبت به مقوله‌ی انتخاب، شما را با دیدگاه اقتصاد رفتاری در این زمینه آشنا می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد

اقتصادِ رفتاری رشته‌ای‌ست که به افراد کمک می‌کند به‌مدد شناخت عوامل و متغیرهای غیراقتصادی، دست به انتخاب‌های مالی بزنند. مطابق آموزه‌های این دانش، پدیده‌های اقتصادی در خلأ ایجاد نمی‌شوند و بر اثر الگوهای غریزی، فشار اجتماعی و ذهنیت افراد شکل می‌گیرند.

موریس آلتمن (Morris Altman)، به عنوان اقتصاددانی که در آثارش به تحلیل‌های روان‌شناختی و رفتاری توجه نشان می‌دهد، در خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد، به کارشناسان اقتصاد کمک می‌کند نقش پررنگ هنجارهای اجتماعی و فرهنگی را در شکل‌گیری تصمیمات اقتصادی به خوبی درک کنند.

در این خلاصه کتاب صوتی، ضمن بیان دیدگاه اقتصاددانان متعارف و سنتی، موضوعات مهمی چون شکل‌گیری حباب اقتصادی، اهمیت هنجارهای اجتماعی در انتخاب‌های فردی، تأثیر فشار گروه همتایان و نقش فرهنگ و گذشته بر تصمیمات فردی مطرح خواهد شد.

در مجموع، در اقتصاد رفتاری توجه به بسترهای اجتماعی به‌عنوان عاملی تأثیرگذار در پیامدهای اقتصادی اهمیت بسیاری دارد و مجموعه‌ی این عوامل می‌تواند به شکل‌گیری تصمیمات و موقعیت‌های متفاوت منجر شود. این در حالی است که اقتصاددانان متعارف یا سنتی همه‌ی افراد را با هم یکسان می‌دانند و در تحلیل‌هایشان به هنجار‌ها و مسائل اجتماعی اهمیت نمی‌دهند؛ زیرا آن‌ها برای هر انتخابی الگویی واحد در نظر گرفته‌اند که آن را بیانگر اولویت‌های تمامی افراد می‌دانند. شما در خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد، با تفاوت‌های دو دیدگاه اقتصاد سنتی و اقتصاد رفتاری در این زمینه به خوبی آشنا خواهید شد تا با توجه به هر دو رویکرد بتوانید به دیدی جامع نسبت به نقش انتخاب در رخدادهای اقتصادی برسید.

این خلاصه کتاب صوتی با ترجمه‌ی محسن رنانی از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نشر صوتی نوار آن را با صدای حامد خدادادی در اختیار علاقه‌مندان به اقتصاد معاصر قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز ناشران گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خلاصه کتاب‌های صوتی علاقه‌مندید و مایلید درباره‌ی نظریه‌های اقتصادی جدید اطلاعاتی کسب کنید، این کتاب راهنمای خوبی برای شماست.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه در رشته‌ی اقتصاد رفتاری است. او در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند تدریس می‌کند و در گذشته رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده. آلتمن هم‌اکنون عضو هیئت‌مدیره‌ی این انجمن است. از دیگر خلاصه کتاب‌های او باید به «ده درس تصمیم‌‌گیری در اقتصاد رفتاری»، «اقتصاد عصب‌شناختی»، «چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه‌چیز نیست» و ... اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد می‌شنویم

بخش بزرگی از رفتار انعام‌دهی فقط زمانی قابل توضیح است که از پیش‌فرض تمایل قوی افراد به حداکثرسازی مادی فراتر رود. اقتصاددانان رفتاری انعام را نتیجه‌ی عوامل مختلفی می‌دانند که تکمیل‌کننده‌ی نظریات صرفاً اقتصادی‌ست. این عوامل بی‌پایه و اساس نیستند و پشتوانه‌ی تجربی دارند. برخی از افراد انعام می‌دهند تا حس بهتری داشته باشند. آن‌ها با انعام دادن تشویق می‌شوند. چنین افرادی وقتی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که از نظر همتایانشان رفتار مناسب و شایسته‌ای‌ست، احساس بهتری دارند. وقتی انعام دادن نوعی هنجار باشد و افراد انعام ندهند این احتمال وجود دارد که از سوی دیگران تحقیر شوند. به عبارت دیگر، طرز تفکر و نگاه دیگران می‌تواند بر روی رفتار ما تأثیر بگذارد.

برخلاف باور اقتصاد متعارف، افراد برای انعام دادن در خلأ اجتماعی تصمیم نمی‌گیرند. عامل احساس خوب به توضیح انواع سطوح انعام‌دهی توسط افراد مختلف کمک می‌کند، اما در اقتصاد متعارف اغلب با همه‌ی افراد به‌شکلی یکسان برخورد می‌شود. از دیدگاه اقتصاد رفتاری، رفتار انعام‌دهی می‌تواند با وجود سطوح گوناگون اثر تشویقی آن در افراد متفاوت باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
52 دقیقه
تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب در اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.