معرفی و دانلود کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد: سن پترزبورگ به روایت مسافران دوره قاجار

عکس جلد کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد: سن پترزبورگ به روایت مسافران دوره قاجار
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد: سن پترزبورگ به روایت مسافران دوره قاجار

شهرها هر کدام هویتی منحصربه‌فرد از جنس آوا و صدا و موسیقی دارند. علی‌ اکبر شیروانی در کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد از دریچه‌ی این اصوات الوان، قدم به جهان سفرنامه‌های دوران قاجار می‌گذارد؛ جهانی سرشار از تجربه، تصویر، رنگ و صدا.

درباره‌ی کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد

شهر با موسیقی چه پیوندی دارد؟ موسیقی با سفر چه خط‌وربطی برقرار می‌کند؟ علی‌اکبر شیروانی در کتاب صوتی سن‌پترزبورگ موزیکانچی دارد متونی خواندنی و شنیدنی را به قلم شش سفرنامه‌نویس دورانی پرفراز و نشیب از تاریخ سرزمین ایران گردآوری کرده است که هر یک تجربه‌ی مواجهه‌ی منحصربه‌فرد خود را با روسیه‌ی آن زمان به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. نام دو تن از آنان آشناتر است؛ دو مرد شهیر، دو پادشاه: مظفرالدین شاه قاجار و ناصرالدین شاه قاجار.

علی‌خان ظهیرالدوله نیز از دیگر مشاهیری است که سفرنامه‌ای به قلم او در این کتاب صوتی می‌شنوید. او که ابتدا وزیر تشریفات دربار ناصرالدین شاه بود، بر شهرهایی همچون مازندران، گیلان، همدان و کرمانشاه حکمرانی کرد. ظهیرالدوله بعدتر در زمره‌ی پیروان صفی‌علی‌شاه وارد شد و انجمن اخوت را بنیان گذاشت. «ستون سنگ سرخ خال‌دار»، اولین سفرنامه‌ی این مجموعه، به قلم علی‌خان ظهیرالدوله نگاشته شده است.

میرزا صالح شیرازی، روزنامه‌نگار قاجاریه و پدیدآورنده‌ی نخستین روزنامه‌ی ایران با عنوان کاغذ اخبار نیز رویارویی خود با روسیه‌ی دو سده‌ی پیش را در سفرنامه‌ای با عنوان «قالی فرنگ و ایرانی» مکتوب کرده است. «بازی بی‌مزه‌ی طولانی»، «تیری به عاشق و معشوق»، «از هر جا و هر چیز و هر امر» و «سابقه‌ی شاه شهید» عناوین دیگر سفرنامه‌هایی است که در این مجموعه گردآوری شده‌اند و آن‌ها را با صدای محمد میرحیدری می‌شنویم.

نشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر، این اثر را که در مجموعه‌ی تماشای شهر انتشارات اطراف قرار دارد، در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

درباره مجموعه کتاب تماشای شهر

فراوانی سفرنامه در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران مطابق دوره‌ی قاجار نیست. در این دوران به واسطه‌ی رواج استفاده از قطار و اتومبیل، مسافرت‌های مردم به بلاد دیگر رونق یافت. از سوی دیگر این بازه از تاریخ معاصر ایران با دوره‌ی اول استعمار غرب همزمان بود. در این زمان بود که روایتگری مسافران شرق از غرب هم افزایش پیدا کرد. سفرهای قاجاری به سرزمین‌های دور، اولین تصورات ما را از شهرهای سرزمین‌های خارجی به وجود آورد و بسیاری از این تصاویر تا به امروز دستخوش تغییرات چندانی نشده‌اند. به این معنا که شنیدن نام پاریس، لندن، یا هند هنوز هم چیزهایی را به خاطرمان می‌آورد که در دوره‌ی قاجار به ذهن ایرانیان می‌آمد. به همین صورت و با همین روایت‌ها شهرهایمان را شناختیم و به مقایسه‌ی خودمان با دیگر نقاط جهان پرداختیم.

علی‌اکبر شیروانی در مجموعه‌ی تماشای شهر، سفرنامه‌هایی منتسب به دوره‌ی قاجار را در پنج مجلد گردآوری کرده که هرکدام با ارجاع به متون اصلی آن دوران و تحقیقات گسترده جمع‌آوری شده‌اند. به گفته‌ی نویسنده، مجموعه‌ی تماشای شهر نقطه‌ای است که علاقه‌ی او به متون کهن، سفرنامه، شهر، و سفر به هم برخورد می‌کنند.

این مجموعه کتاب‌های «پاریس از دور نمایان شد»، «قهوه استانبول نیکو می‌سوزد»، «آسمان لندن زیاده می‌بارد»، «سن‌پترزبورگ موزیکانچی دارد» و «بمبئی رقص الوان است» را شامل می‌شود که هر کدام به نوبه‌ی خود آثار درخشانی به شمار می‌روند.

کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز از سفرنامه‌های دوران قاجار هستید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با علی‌ اکبر شیروانی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و پژوهشگر ایرانی در فروردین 1360 در اصفهان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی علوم اجتماعی و پژوهش هنر تکمیل کرده است و همکاری با مطبوعات مهمی را از جمله روزنامه‌ی شرق، همشهری و ایران در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. شیروانی در کنار نویسندگی و امور مدیریتی به تدریس دوره‌های آموزشی متعددی با موضوع نگارش و داستان‌نویسی به کتابداران سراسر کشور نیز پرداخته است. مجموعه‌ی «تماشای شهر» نشر اطراف از مهم‌ترین آثار او به شمار می‌رود. علی‌اکبر شیروانی اکنون در مقام مدیرعامل انتشارات سوره‌ی مهر مشغول به کار است.

دربخشی از کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد می‌شنویم

صبح برخاستم باران شدیدی امروز می‌آید. امپراتور در سارسکوسلو هستند و امشب بنا بود در جزایر آتش‌بازی کنند به واسطۀ باران موقوف شد. امروز بعضی دیدن‌ها کردیم. اول به خانۀ گراندوک کنستانتین، برادر امپراتور که امیرالبحر است رفتیم. خانۀ بسیار خوبی دارد اتاق‌های متعدد پر اسباب من‌جمله اتاقی که به طرز استانبولی ساخته بودند. آن جا نشستیم، از دیوارها و شیرها آب توی حوض می‌ریخت، دور اتاق آیات قرآن و اسم مبارک حضرت امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین علیهم السلام را نوشته بودند، اسم خلفای دیگر هم بود. اتاق مدور کوچکی بود بسیار باصفا. آن جا هم قلیانی کشیدیم، بعد برخاسته اتاق‌های دیگر را گشتیم. نمونۀ اسباب‌های بحری و کشتی و توپ و غیره آن جا زیاد بود، کتاب‌خانه و موزه هم داشت. روی هم رفته اسباب زیادی بود. خود گراندوک کنستانتین هم فردا می‌رود به بحر سیاه، کشتی ساخته‌اند به آب بیاندازد. از آن جا برگشته، رفتیم خانۀ گراندوک نیکلا، برادر دیگر امپراتور منزل نبود. زوجۀ ایشان که دختر پرنس اولدنبورگ و پسرش که جوان بلندقامت خوبی است بودند، دخترها و پسرهای کوچک و بزرگ هم از خانوادۀ خودشان بودند. عمارت خوبی دارد. قدری نشسته، چای خورده، برگشته، رفتیم نزد پرنس کرچاکوف که وزارت‌خانۀ او بود. از پله‌های زیادی بالا رفته، در اتاق آخری نشستیم. قدری با او صحبت شد از آن جا برخاسته، به منزل باری نیوتیسکی که زیر عمارت بود رفتیم. این شخص دوست امپراتور است، یک وقتی هم حاکم ققفاز بوده، جنگِ شامل را این تمام کرد و شامل را اسیر نمود. روی تختی خوابیده، لحافی بر رو کشیده بود، جایی سوای سرش پیدا نبود. مرد پیری است‌ محض اینکه مرد بزرگ محترم ناخوش بود او را دیدن کردیم. چانه را می‌تراشد، گونه‌هایش ریش دارد، فرانسه حرف می‌زد. قدری نشستیم زوجه‌اش که از اهل گرجستان‌ست دیده شد، برخاسته، آمدم منزل.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
7 دقیقه
مقدمه
29 دقیقه
یک: ستون سنگ سرخ خال‌دار
27 دقیقه
دو: بازی بی‌مزه‌ی طولانی - قسمت اول
36 دقیقه
دو: بازی بی‌مزه‌ی طولانی - قسمت دوم
56 دقیقه
سه: تیری به عاشق و معشوق
59 دقیقه
چهار: از هر جا و هر چیز و هر امر - قسمت اول
44 دقیقه
چهار: از هر جا و هر چیز و هر امر - قسمت دوم
51 دقیقه
چهار: از هر جا و هر چیز و هر امر - قسمت سوم
44 دقیقه
پنج: قالی فرنگ و ایرانی
45 دقیقه
شش: سابقه‌ی شاه شهید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد: سن پترزبورگ به روایت مسافران دوره قاجار
نویسنده
راویمحمد میرحیدری
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد

برای دریافت کتاب صوتی سن پترزبورگ موزیکانچی دارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.