معرفی و دانلود کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد: استانبول به روایت مسافران دوره قاجار

عکس جلد کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد: استانبول به روایت مسافران دوره قاجار
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد: استانبول به روایت مسافران دوره قاجار

کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد، جلد دوم از مجموعه‌ی خواندنی تماشای شهر است که به همت علی اکبر شیروانی منتشر شده. در این کتاب شما با دوازده سفرنامه از دوازده فرد مختلف، به شهر استانبولِ دوره‌ی عثمانی در بین سال‌های 1260 تا 1280 شمسی سفر می‌کنید. مطالعه‌ی این کتاب شما را با اوضاع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استانبول در آن دوران آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد

کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد مجموعه‌ای از دوازده سفرنامه به روایت دوازده فرد گوناگون است که همگی در دوران قاجار و حکومت عثمانی به شهر استانبول سفر کرده‌اند؛ کسانی مانند فرهاد‌میرزا، حاج سیاح، عبدالحسین افشار، عمادالسلطنه، ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه و دیگر بزرگان و صاحب‌منصبان دوره‌ی قاجار شرح سفر خود را به استانبول روایت کرده‌اند و علی‌اکبر شیروانی آن‌ها در کتاب قهوه استانبول نیکو می‌سوزد گردآوری کرده است. نویسنده در واقع گزیده‌ای از سفرنامه‌ی هر فرد را انتخاب کرده و فقط رسم‌الخط و علائم ویرایشی را در آن تغییر داده است. بنابراین می‌توان گفت که در این اثر تلاش شده تا اصل روایت‌ها با همان شکل و شمایل قدیمی حفظ شود. در این راستا بعضی از کلمات و جملات دشوار کتاب نیز در پایان آن شرح داده شده‌اند تا خواننده معنای جملات و کلمات را بهتر دریابد.

مسافران سفرنامه‌های انتخابی علی‌اکبر شیروانی، هر کدام از زاویه‌ای جدید به شهر استانبول، اوضاع اجتماعی و سیاسی آن نگریسته‌اند. برای مثال در کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد، متوجه می‌شوید نگاهی که ناصرالدین‌شاه به شهر استانبول دارد، از دید کسی است که با بزرگان شهر استانبول حشر و نشر دارد و به مکان‌هایی رفت‌وآمد می‌کند که افراد عادی آن‌جا را ندیده‌اند. به‌جز یک راوی که خاطره‌ای خوش از شهر استانبول ندارد، بقیه‌ی افراد سعی کرده‌اند صادقانه و به‌ دور از حواشی، استانبول را همان‌گونه که بوده توصیف کنند.

استانبول پیش از جنگ جهانی اول، در دست پادشاهان عثمانی بود و خواندن این سفرنامه برای کسانی که دوست دارند استانبول آن دوران را بشناسند، لذت‌بخش است و می‌توانند به این صورت به دل تاریخ سفر کنند. بعضی از سفرنامه‌ها روایتی طنزآمیز از شهر استانبول دارند و بیشترشان بر ظاهر مردم و زنان، معماری، فرهنگ، اعیاد و جشن‌ها، خوراکی‌ها و پیشرفت‌های شهر تمرکز می‌کنند. علی اکبر شیروانی سعی کرده قطعه‌هایی از کتاب را انتخاب کند که کمتر تکراری هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد را با صدای افشین مرادی بشنوید. ناشر متنی اثر پیش رو نشر اطراف و ناشر صوتی کتاب، انتشارات لحن دیگر است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تماشای شهر

سفرنامه‌ها ما را به دنیایی دیگر می‌برند و مانند شهر فرنگ‌های قدیمی، رنگ‌های شهرهای مختلف را به ما نشان می‌دهند. هر مسافری که سفرنامه می‌نویسد، از دیدی تازه به یک شهر می‌نگرد. بیشتر مسافران ایرانی در دوران قاجار، از شاهان، شاهزادگان، نجیب‌زادگان یا سیاحانی بودند که استطاعت سفر به شهرهای دور را داشتند. علی اکبر شیروانی در مجموعه‌ کتاب تماشای شهر، مخاطب را با گزیده‌هایی از سفرنامه‌های دوره‌ی قاجار، به چند کلان‌شهر می‌برد و حال‌وهوای آن دوران را به مخاطب خود منتقل می‌کند. تاکنون پنج جلد از این مجموعه با عنوان‌های «پاریس از دور نمایان شد»، «آسمان لندن زیاده می‌بارد»، «سن‌ پترزبورگ موزیکانچی دارد»، «بمبئی رقص الوان است» و «قهوه استانبول نیکو می‌سوزد» توسط نشر اطراف منتشر شده‌اند.

کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که از گوش سپردن به سفرنامه لذت می‌برند و به متون ادبی دوران قاجار علاقه دارند. همچنین اگر می‌خواهید از اوضاع سیاسی و اجتماعی استانبول در سال‌های 1260 تا 1280 شمسی اطلاع پیدا کنید، این کتاب از مجموعه‌ کتاب‌های تماشای شهر را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد: استانبول به روایت مسافران دوره قاجار می‌شنویم

می‌خواهم بگویم هیچ‌جای دنیا این منظر نیکوی بُسفُر را ندارد. یک ساعت به ظهر مانده، کشتی به لنگرگاه رسید؛ لنگر انداخت. شهر استانبول، دو قطعه است. یکی قدیم که اهل مُلک استانبول می‌گویند و دیگری جدید که پِرا می‌نامند. تمام شهر و محال استانبول، روی کوه و تپه واقع شده. زمین کوچه‌ها با سنگ‌های قلمیه مفروش است. یک کوچه‌ی مُستَوی دیده نشد؛ یا سراشیب است، یا سربالا. هوای شهر گرم بود.

سه ساعت از ظهر رفته، رفتیم بیوک‌دره که یکی از محال استانبول و با کشتی دودی، دو ساعت راه است. در مهمان‌خانه‌ی موسوم به بولوو، یعنی خوش‌منظر فرود آمدیم. هوای لطیف خنکی دارد. تمام عمارات اینجا، مشرف به دریا و خیلی باروح‌اند. سفارت‌خانه‌های خارجه در امتداد بسفر نیز هست که فصل تابستان از شهر، اینجا ییلاق می‌آیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
8 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب 1
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب 2
54 دقیقه
یک: مشربه از سنگ مرمر - عبدالحسین افشار
29 دقیقه
دو: از قبیل این‌ها - میرزا حسن موسوی
40 دقیقه
سه: پری‌پیکر پری‌سان‌منش - میرزا محمودخان
51 دقیقه
چهار: دلاک‌های اَمرد باطراوت - میرزا محمدحسین
43 دقیقه
پنج: از درخت عشقه به چنار - ناصرالدین‌شاه
29 دقیقه
شش: ابنیه‌ی نفیسه‌ی قدیمه - عمادالسلطنه
23 دقیقه
هفت: کلاً سروستان و کاجستان - میرزا فتاح‌خان
24 دقیقه
هشت: نه به‌قدر مشهد - میرزا داوود
17 دقیقه
نه: به اشارت بشارت - فرهادمیرزا
35 دقیقه
ده: از وحشی‌گری، بیرون - حاج سیاح
44 دقیقه
یازده: اسب‌های لنگ و کور زخمی منحنی - ابوطالب‌خان
51 دقیقه
دوازده: با زورق بخاری سلطانی - مظفرالدین‌شاه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد: استانبول به روایت مسافران دوره قاجار
نویسنده
راویافشین مرادی
ناشر چاپینشر اطراف
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد

برای دریافت کتاب صوتی قهوه استانبول نیکو می‌سوزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.