معرفی و دانلود کتاب صوتی نظر به درد دیگران

عکس جلد کتاب صوتی نظر به درد دیگران
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نظر به درد دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نظر به درد دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نظر به درد دیگران

سوزان سانتاگ در کتاب صوتی نظر به درد دیگران، مقالاتی درباره ماهیت جنگ، بازنمایی خشونت در رسانه‌ها، عکاسی جنگ و ارتباط هنر با آن را نوشته و با نگاهی عمیق و فلسفی بسیاری از مفاهیم رایج در اذهان عمومی را به چالش کشیده است. این اثر موفق شد نامزد دریافت جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب در سال 2003 بشود.

درباره کتاب صوتی نظر به درد دیگران:

سوزان سانتاگ نویسنده و فعال حقوق بشر 25 سال پس از ساخت فیلم کلاسیک خود درباره هنر عکاسی، کتابی درباره بازنمایی‌‌‌های تصویری جنگ و خشونت در فرهنگ امروز جامعه بشری نوشته است. کتاب صوتی نظر به درد دیگران (Regarding the pain of others) آخرین کتاب این نویسنده به شمار می‌رود که به موضوع عکاسی جنگ پرداخته و در همان ابتدا پرسشی مهم را در ذهن‌تان ایجاد می‌کند؛ اینکه چگونه می‌توان از بروز جنگ جلوگیری کرد.

مقالات کتاب نظر به درد دیگران نگاهی تاریخی به بازنمایی وحشی‌گری در رسانه‌ها می‌اندازد؛ از عکس‌ها و فیلم‌های جنگ داخلی آمریکا، اعدام رنگین پوستان در جنوب آمریکا و جنگ داخلی اسپانیا گرفته تا اردوگاه مرگ نازی‌ها، کشتار فلسطینیان و جنگ بوسنی.

درواقع شما با پرسش‌هایی فلسفی و عمیق روبه‌رو خواهید شد که ذهن‌تان را به شدت درگیر خواهد کرد. سوالاتی نظیر: تماشای رنج‌های دیگران از طریق تلویزیون و مطبوعات چه تاثیری بر روی ما می‌گذارد؟ آیا بینندگان تلویزیون با به نمایش در آمدن حجم عظیمی از قساوت و خشونت، بی‌رحم می‌شوند یا احساسات‌شان شدت بیشتر پیدا می‌کند؟ آیا دیدن هر روزه این تصاویر، درک مردم را از واقعیت اصلی از بین می‌برد؟ دلسوزی و همدردی با دردهای مردم سراسر دنیا چه معنایی دارد؟

کتاب نظر به درد دیگران قرار است طرز فکر شما درباره کاربردها و معانی تصاویر در جهان معاصر را تغییر بدهد و درباره مفهوم جنگ و بازتاب آن به اشکال مختلف توضیحاتی دقیق و فلسفی ارائه دهد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی نظر به درد دیگران:

- نامزد دریافت جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب در سال 2003
- جایزه سوزان ک. لانگر برای تحقیقات برجسته در حوزه بوم شناسی فرم (2004)

نکوداشت‌های کتاب صوتی نظر به درد دیگران:

- کتابی به شدت چالش برانگیز که بسیار قابل تامل است. (روزنامه The Christian Science Monitor)

- این کتاب خارق‌العاده به صورت مدبرانه و عمیق به موضوعاتی نظیر سیاست و اخلاق پرداخته است. (The Atlanta Journal-Constitution)

- کتاب نظر به درد دیگران درباره داشتن احساس تعهد نسبت به واقعیت‌های جهان، شیوه نمایش آن‌ها و حتی نحوه تغییر این واقعیت‌هاست. (مجله نیویورک تایمز)

- کتابی عمیق و دردناک. سخنان پایانی سانتاگ تاکید می‌کند، در جهان واقعیت‌هایی وجود دارد که هیچ تصویری نمی‌تواند آن را نشان بدهد. (نقد و بررسی کتاب لس آنجلس تایمز)

- در طول سی سال سوزان سانتاگ نسلی را با خود همراه کرد تا به چیزهایی فکر کنند که بیشتر از همه چیز از آن می‌ترسند؛ جنگ، بیماری و مرگ. کتاب‌های او روشن و عمیق است و بیش از همه بر روی این نکته تاکید می‌کند که اگر چیزی که ما را تهدید می‌کند، نادیده بگیریم، این کار عملی غیرمسئولانه و خطرناک است. (مجله اپرا)

کتاب صوتی نظر به درد دیگران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل خواندن مقالات و جستارهای هنری و فلسفی باشید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

سوزان سانتاگ را بیشتر بشناسیم:

یکی از زنان فعال در حوزه نویسندگی، فیلمسازی و سیاست سوزان سانتاگ (Susan Sontag) نام دارد. او علاوه بر نوشتن مقالات انتقادی و سیاسی به هنر و ادبیات نیز علاقه داشت و توانست کارگردانی و نویسندگی چهار فیلم بلند، کارگردانی چندین نمایشنامه و نوشتن چهار رمان و مجموعه داستان را در کارنامه کاری خود ثبت کند.

درد و رنج‌های بشری همواره از موضوعات اصلی نوشته‌ها و صحبت‌های سوزان سانتاگ بوده است. این فعال حقوق بشر مقالات گسترده‌ای درباره ایدز و بیماری، کمونیسم و ایدئولوژی چپ، عکاسی، فرهنگ و رسانه، حقوق بشر و جنگ نوشت که بیشتر اوقات به شدت جنجالی و انتقادی بودند. به همین خاطر از او به عنوان یکی از تاثیرگذارین منتقدان نسل خود یاد می‌شود. برای مثال سانتاگ یکی از مخالفان جنگ ویتنام بود و در دهه 1960 به جمع نویسندگان و ویراستارانی پیوست که برای اعتراض به این موضوع از پرداخت مالیات خودداری کردند.

سانتاگ آثار متعددی از خود برجای گذاشته که مشهورترین مقالات انتقادی او شامل: «علیه تفسیر (1966)، سبک‌های اراده رادیکال (1968)، درباره عکاسی (1977)، بیماری به عنوان استعاره (1978)» و همچنین آثار داستانی «راهی که اکنون زندگی می‌کنیم (1986)، عاشق آتشفشان (1992) و در آمریکا (1999)».

این نویسنده آمریکایی در شانزدهم ژانویه 1933 در شهر نیویورک متولد شد و تحصیلات خود را از کالج دانشگاه شیکاگو آغاز کرد و پس از آن کارشناسی ارشد رشته‌های فلسفه، ادبیات و الهیات را از دانشگاه هاروارد، کالج سنت آن و آکسفورد دریافت کرد. سرانجام او در 28 دسامبر 2004 به خاطر ابتلا به سرطان خون در شهر نیویورک درگذشت.

جوایز و افتخارات سوزان سانتاگ:

- برنده جایزه اورشلیم در سال 2001
- دکترای افتخاری دانشگاه توبینگن 2003
- برنده جایزه ملی کتاب آمریکا در سال 2000
- برنده جایزه ملی منتقدان کتاب در سال 1997
- برنده جایزه Malaparte در ایتالیا در سال 1992
- برنده جایزه ادبیات شاهزاده آستوریاس در سال 2003

در بخشی از کتاب صوتی نظر به درد دیگران می‌شنویم:

محور آرزوها و احساسات اخلاقی مدرن بر این باور است که جنگ یک ناهنجاری‌ست؛ حتی اگر نشود جلویش را گرفت. این باور صلح را قاعده تلقی می‌کند حتی اگر نشود به آن رسید. مسلما نگاه‌ها در طول تاریخ به جنگ این‌گونه نبوده است؛ جنگ قاعده تلقی می‌شده و صلح استثنا.

یکی از فرازهای مکرر در روایت‌های ایلیاد، توصیف صحنه‌های دقیقی از چگونگی مجروح یا کشته شدن افراد است. جنگ چیزی تلقی می‌شده که مردان از عهد قدیم به آن مشغول بوده‌اند و از درد و رنج‌هایی که بر آدمی وارد می‌آورده، باکی نداشتند. ضمن اینکه بازنمایی جنگ در کلام یا تصویر مستلزم بی‌طرفی هوشمندانه و بی‌تزلزلی دانسته می‌شد.

لئوناردو داوینچی در دستورالعمل‌هایی که برای به تصویر کشیدن نبرد می‌دهد، بر این نکته اصرار دارد که هنرمند باید از جسارت و تخیل کافی برخوردار باشد تا جنگ را با تمام صحنه‌های سهمناکش نشان بدهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
فصل اول
46 دقیقه
فصل دوم
40 دقیقه
فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم
46 دقیقه
فصل پنجم
17 دقیقه
فصل ششم
22 دقیقه
فصل هفتم
10 دقیقه
فصل هشتم
17 دقیقه
فصل نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نظر به درد دیگران
نویسنده
مترجماحسان کیانی خواه
راوینگار اسماعیلی
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نظر به درد دیگران

رضوان معین
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب خیلی خوبی بود.
واقعا عالی.
فقط این کتاب باید حتما خونده بشه و شنیدنش خیلی چیزا رو ازش حیف می‌کنه.
پیشنهاد من خوندن کتابه. هرچند قرائت خواننده استاندارد و مناسبه و خیلی کم سوتی داره اما برای این کتاب با این همه تصویر، صوتی بودن منطقی نیست.
سهیلا بهاری
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
سلام واقعا فکرنمیکردم کتابی که همش با عکس توضیح داده شده، بشه صوتیش رو هم داشت. تا نیمه کتاب واقعا خوب تصور کردم، امیدوارم باقی کتاب هم خوب باشه. ممنون از ترجمه خوب و راوی. و ممنون از نشر گمان.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نظر به درد دیگران

برای دریافت کتاب صوتی نظر به درد دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.