معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر سیر و سفر

عکس جلد کتاب صوتی هنر سیر و سفر
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر سیر و سفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر سیر و سفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر سیر و سفر

فلسفه از آن دسته علومی است که هیچ حد و مرزی ندارد. پشت هر حالت، رفتار یا پدیده‌ای، فلسفه هم ایستاده است؛ حتی سفر! آلن دوباتن در کتاب صوتی هنر سیر و سفر شما را به کنکاش در ابعاد جدیدی از مسافرت دعوت می‌کند. چرا سفر کنیم؟ در سفر به چه چیزهایی توجه کنیم؟ در این کتاب قرار است آداب و رسوم پیچیده‌ی سفر کردن را بیاموزیم. گفتنی‌ست این کتاب جزو پرفروش‌ترین‌های مجله‌ی ساندی‌تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر سیر و سفر

می‌دانیم که کجاها دیدنی‌های جالب‌تری دارد. همچنین می‌دانیم چطور کوله‌بار خود را ببندیم و به لطف دنیای مجازی می‌توانیم پیش از رسیدن به مقصد، از چگونگی آن باخبر شویم. اما آیا با تمام این‌ها، می‌دانیم چطور باید سفر کنیم؟ پاسخ آلن دوباتن (Alain de Botton) این است که نه، نمی‌دانیم. از مسافرت کردن فقط وسایل لازم را می‌شناسیم یا ابزارهای حمل‌و‌نقلی که ما را به مقصد می‌رسانند اما آیا از سیر و سلوکی که به کمک سفر می‌توانیم تجربه کنیم هم اطلاع داریم؟ کتاب صوتی هنر سیر و سفر (The Art of Travel) به شما می‌آموزد که چطور از خودتان عبور کرده و مسافرت را به نوعی تجربه‌ی روحانی بدل کنید.

از وقتی که انسان‌ها زندگی یک‌جانشینی را انتخاب کرده‌اند، شاید سفر بیش از هر فعالیت دیگری متناسب با ذات آن‌ها باشد. میل به آزادی و رهایی ما را به تکاپو می‌اندازد تا به‌سوی ناشناخته‌ها برویم اما آن‌قدر درگیر تشریفات بیهوده می‌شویم که اغلب فراموش می‌کنیم برای چه سفر کرده‌ایم. برای تفریح مسافرت می‌کنید؟ می‌خواهید خستگی روزها کار و تلاش را با سفر کردن جبران کنید؟ آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون برایتان جالب است؟ به اعتقاد آلن دوباتن برای یادگیری باید سفر کنید. گفتنی‌ست این کتاب نه جستار را دربرمی‌گیرد که نویسنده در نگارش آن‌ها به آثار اندیشمندان و هنرمندانی چون ادوارد هاپر، شارل بودلر، گوستاو فلوبر و... توجه دارد.

کتاب صوتی هنر سیر و سفر مواجهه با زیبایی‌ها را به شما آموزش می‌دهد. چطور؟ آیا دقت کرده‌اید وقتی به طبیعتی بکر وارد می‌شوید یا برای اولین‌بار به یک روستا پای می‌گذارید، از این کشف جدید چه احساسی در شما زنده می‌شود؟ نویسنده به شما می‌آموزد که با تصور موقعیت‌ها و محیط‌های احتمالی، لذت خود را از مسافرت دوچندان کنید.

اثر حاضر به همان اندازه که در قلمرو فلسفه وارد شده، به دنیای روانشناسی هم توجه دارد. شاید بتوان آن را روانشناسی سفر دانست؛ چرا که سیر تغییر روحیات آدمی و تحولات مثبت را مورد تحلیل قرار می‌دهد. اگر با مسافرت خیلی هم میانه‌ی خوبی ندارید، بازهم شنیدن این کتاب گویا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب پیش رو به‌ تنهایی سفری است عمیق و پرماجرا به دنیای روح و ذهن آدمی.

گلی امامی با قلم روان خود ترجمه‌ی این کتاب را به عهده داشته و انتشارات نیلوفر نیز آن را به کتاب‌دوستان فارسی‌زبان ارائه کرده است. کتاب صوتی هنر سیر و سفر به همت نشر صوتی رادیو گوشه، با صدای منصور ضابطیان، هنرمند مطرح کشورمان منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی هنر سیر و سفر

  • جزء ده کتاب پرفروش ساندی‌تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی چارلز ویلون در سال 2003

نکوداشت‌های کتاب هنر سیر و سفر

  • بسیار خاطره‌انگیز، دقیق و خنده‌دار. آلن دوباتن ثابت می‌کند که سفرنامه‌نویس بسیار خوبی است. (ساندی تلگراف)
  • لذت‌بخش، عمیق و سرگرم‌کننده. من شک دارم که آلن دوباتن در زندگی خود جمله کسل‌کننده‌ای نوشته باشد. (یان موریس)
  • اثری شیک و ظریف که شبیه هیچ کار دیگری نیست. فریبنده! (کالین تابرون، تایمز)
  • صادقانه، خنده‌دار و پر از کلمات قصار بامزه! فوق‌العاده سرگرم‌کننده و روشنگر! (هرالد)

اقتباس فرهنگی از کتاب هنر سیر و سفر

آلن دوباتن در سال 2004 فیلمی مستند براساس کتاب هنر سیر و سفر ارائه کرده که در آن به جنبه‌های فلسفی مسافرت کردن پرداخته است.

کتاب صوتی هنر سیر و سفر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشتاق کتاب‌های فلسفی هستید و اتفاقاً به سیر و سفر هم علاقه‌ی وافری دارید، شنیدن کتاب صوتی هنر سیر و سفر شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن در 20 دسامبر سال 1969 در شهر زوریخ به دنیا آمد و هم‌اکنون در لندن زندگی می‌کند. او نویسنده‌ای سوئیسی است که در زمینه‌ی فلسفه‌ی روزمره می‌نویسد. همچنین در کتاب‌های خود به خوانندگان می‌آموزد که چگونه از آراء فلسفی فیلسوفان بزرگ در زندگی خود استفاده کنند و از این طریق از درد و رنج‌های خود در زندگی بکاهند. از مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن می‌توان به «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «معنای زندگی» اشاره کرد.

کتاب‌های او تاکنون در 30 کشور جهان پرفروش شده است. همچنین آلن دوباتن بنیان‌گذار مؤسسه‌ای در لندن است که با عنوان «مدرسه‌ی زندگی» شناخته می‌شود و یک مؤسسه‌ی فلسفی و آموزشی به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر سیر و سفر می‌شنویم

بعد از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه شیفول آمستردام هنوز چند قدم وارد ترمینال نشده بودم که توجهم به تابلوی اعلانی با علائمی که راه‌های رسیدن به سالن ورود و خروج و ترانزیت‌ رو نشان می‌داد، جلب شد. اعلان بزرگ زردرنگی بود حدود یک متر ارتفاع و دو متر طول با طراحی ساده. صفحه‌ی پلاستیکی در جعبه‌ی روشنی از آلومینیوم که با میله‌های فلزی از سقف آویخته شده بود.

سقفی مشبک از کابل و کانل‌های تهویه‌ی مطبوع. علیرغم سادگی‌اش، حتی معمولی بودنش، این علامت باعث شعف من شد. شعفی که صفت غریب‌منظر هرچند غیرمعمول برایش به نظر مناسب می‌آید.

علل غریب‌منظر بودن این‌هاست: دو حرف اِی پشت‌سرهم در واژه‌ی انکومز به معنای ورود، کنار هم قرار گرفتن دو حرف بی‌صدای یو و آی در اتغان به معنای خروج، کاربرد زیرنویس‌های انگلیسی برای واژه‌ی بالیز و میز و نیز نوع انتخاب فونت‌های مدرن برای نوشتن همه‌ی این نوشته‌ها.

چنانچه اعلان ساده‌ای چنین شعفی برانگیزد علتش بخشی به سبب آن است که نخستین شاهد متقن ورود به مکانی دیگر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
بخش اول
20 دقیقه
بخش دوم
28 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم
27 دقیقه
بخش ششم
18 دقیقه
بخش هفتم
21 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
22 دقیقه
بخش دهم
26 دقیقه
بخش یازدهم
27 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم
18 دقیقه
بخش چهاردهم
19 دقیقه
بخش پانزدهم
21 دقیقه
بخش شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر سیر و سفر
نویسنده
مترجمگلی امامی
راویمنصور ضابطیان
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر سیر و سفر

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۱۰/۶
محتوا: برای من که هم عاشق سفرم، هم نقاشی واقعا خسته کننده بود. احساس می‌کنم تلاش بی ثمری بود برای گفتن حرفی که هنوز به پختگی لازم نرسیده و آن را تبدیل به اطلاعات نمایی کرده بود… آن هم اطلاعاتی پیش پا افتاده که جذابیت خاصی به همراه نداشت.
هر چند تا انتها گوش دادم.
نحوه بیان: من با نحوه بیان بی و
گوینده ارتباط برقرار نکردم. احساس می‌کردم برادرزاده علاقه‌ام به کتاب فارسی به زور روخوانی می‌کند.
کیفیت ضبط صدا: عالی
خانم براتی
۱۴۰۲/۶/۲۷
جزو معدود کتاب‌هایی بود که دو بار گوش دادم. بخشی رو گوش می‌دادم بعد در مورد نظرات نویسنده فکر می‌کردم و سعی می‌کردم با نمونه‌های واقعی زندگی خودم و سفرهای خودم مقایسه کنم. چیزی که از یک کتاب بدست میاد و مال ما میشه فکر و اندیشه خود ماست اگر فکر نکنیم دست خالی رفتیم. بعضی وقت‌ها که یک مطلب در مورد و یک نویسنده یا مکان برای من جدید بود درموردش سرچ میکردم مطالب گسترده تری برای خوندن و فکر کردن بدست می‌آوردم.
hamase karamzade
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
خستگی در کن بود. پر از فضا سازی‌های دلنشین و توجه به جزییات اما کمتر راهکار محور نوشته شده
ماهگل
۱۴۰۲/۱۱/۹
یک سفر نامه دور دنیا تاریخی مشاهیر ادبی و هنر
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر سیر و سفر

برای دریافت کتاب صوتی هنر سیر و سفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.