معرفی و دانلود کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا: چطور در زمانه پساکمونیسم بمانیم و حتی بخندیم

عکس جلد کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا: چطور در زمانه پساکمونیسم بمانیم و حتی بخندیم
قیمت:
۴۲۰۰۰ 29400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا: چطور در زمانه پساکمونیسم بمانیم و حتی بخندیم

اسلاونکا دراکولیچ در کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا، زندگی مردم اروپای شرقی در عصر پساکمونیسم را زیر ذره‌بین برده و با نگاهی موشکافانه، به بررسی تأثیرات نظام کمونیستی در جزئی‌ترین جنبه‌های هستی فردی و اجتماعی شهروندان این نظام‌ها نشسته است. لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه‌ی «خرد و حکمت زندگی» به انتشار می‌رسد.

درباره کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا:

قرن بیستم علاوه بر دو جنگ ویرانگر جهانی، شاهد نبرد عظیم دیگری نیز بود؛ جنگی فرسایشی که در آن خبری از سربازان جان‌برکف، نسل‌کشی، جوی‌های روان خون، بمباران و ... نبود: مرادمان جنگ سرد است؛ نزاع دو ایدئولوژی متخاصمِ سرمایه‌داری و کمونیسم که هر یک در روح نظام‌های سیاسی خاصی حلول کرده بودند. برای اشاره به کشورهای طرفدار سرمایه‌داری و بازار آزاد از اصطلاح «بلوک غرب»، و برای اشاره کشورهای کمونیستی - سوسیالیستی ، از اصطلاح «بلوک شرق» استفاده می‌کردند؛ نام‌گذاری‌ای که ناظر به موقعیت جغرافیایی کشورهای مورد اشاره بود.

جنگ سرد به واقع نزاعی بود میان ایالات متحده‌ی آمریکا و شورویِ کمونیستی. با این حال هر یک از این ابرقدرت‌ها هم‌پیمانانی برای خود داشتند. متحدین شوروی که عمدتاً دولت‌مردان اروپای شرقی بودند، سرسختانه به هواخواهی از سیاست‌های کرملین پرداخته و شهروندان خویش را از هرگونه ارتباط با دنیای غرب منع می‌کردند؛ البته این وضع سرانجام در اواخر قرن اخیر، با فروپاشی دیوار برلین و تجزیه‌ی شوروی به پایان رسید، و انقلابی فراگیر (موسوم به انقلاب‌های مخملی 1989) کشورهای اروپای شرقی را از یوغ کمونیسم دولتی رهانید. با این حال، تأثیرات نظام کمونیستی به سرعت از بین نرفت؛ و این موضوعی‌ست که اسلاونکا دراکولیچ در کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا (Café Europa Revisited) مورد توجه قرار داده.

تمرکز او در این اثر، برخلاف کتاب دیگرش با عنوان «کافه اروپا»، بر جنگ سرد نیست. او در دیدار دوباره در کافه اروپا به دوران معاصر ما پرداخته؛ به دورانِ پس از فروپاشی کمونیسم. عصری که برخی با ذوق‌زدگی از آن به عنوان «دوران پایان ایدئولوژی‌ها» یاد کرده‌اند. اسلاونکا دراکولیچ در جستارهای کتاب پیش رو نشان داده که شاید ظاهر و پوسته‌ی یک ایدئولوژی با یک انقلاب از بین برود، اما باطن و هسته‌ی آن می‌تواند تا مدت‌های مدید، در قالب پوشش‌های مختلف به زندگی ادامه دهد.

دراکولیچ در کتاب دیدار دوباره در کافه اروپا نشان می‌دهد که تأثیرات مخربِ فرهنگی، اقتصادی و سیاسیِ حاکمیت کمونیسم بر اروپای شرقی، با نابودی ظاهری این ایدئولوژی و سقوط نظام‌های حامی آن، به پایان نرسیده‌ است؛ این تأثیرات که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نهادینه شدن فساد ساختاری و جا افتادن تفکر حزب‌گرا اشاره داشت، هنوز موجودند. پس هنوز و همچنان باید از کمونیسم سخن گفت؛ اگرچه در این میان نباید توصیه‌ی اسلاونکا دراکولیچ را از یاد برد و «خندیدن» را فراموش کرد...

نکوداشت‌های کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا:

- مجموعه جستارهایی درخشان. (Kirkus Reviews)
- پرتره‌ای روشن از وضعیت اروپا. (The New Yorker)

کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار تاریخی - سیاسی مخاطبین اصلی کتاب حاضر به شمار می‌روند.

با اسلاونکا دراکولیچ بیشتر آشنا شویم:

اسلاونکا دراکولیچ (Slavenka Drakulić) نویسنده و روزنامه‌نگار اهل کرواسی است. رشته‌ی دانشگاهی‌ وی در ابتدا ادبیات تطبیقی و بعدها جامعه‌شناسی بوده، اما آثارش نشان می‌دهند که عمده‌ی علاقه و توجه او همواره معطوف به دو حوزه‌ی تاریخ و سیاست بوده است. او جستارها و مقالات بسیار درخشانی دارد، که اکثراً در نشریاتی بین‌المللی نظیر لا استامپا، فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، نیشن، به چاپ رسیده‌اند. دراکولیچ در سال 2004 موفق شد جایزه نمایشگاه اروپا (Award for European Understanding) را در لایپزیگ آلمان دریافت کند. او همچنین در گردهمایی نویسندگان بین‌المللی در شهر پراگ در سال 2010، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان اروپایی دوران معاصر معرفی شد.

از کتاب‌های وی می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «کافه اروپا، دیدار دوبار در کافه اروپا، آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید، کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم، بالکان اکسپرس.»

در بخشی از کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا می‌شنویم:

رومانی عضو اتحادیه‌ی اروپاست، در آن دموکراسی حاکم است و نظامش سرمایه‌داری است. اما همه‌ی این‌ها فقط ظاهر ماجراست. اگر این پوسته‌ی بیرونی را بخراشید، چهره‌ی رومانیِ واقعی آن زیر پیدا می‌شود و خواهید دید که چندان تفاوتی با رومانی بیست و پنج سال پیش ندارد؛ یعنی زمانی که عضویت در حزب و داشتن آشناهای رده‌بالا راز بقای آدمی بود و البته، اسباب عمده‌ی فسادها. این موضوع عملاً در مورد اکثر جوامع اروپای شرقی صدق می‌کند. نسل من نتوانست از شر این مسئله خلاص شود. نه که در غرب فساد نباشد. البته که هست؛ اما فرق است بین فسادهای موردی غرب و فساد سیستماتیک نظام‌های شرق. اینجا فساد ابزاری‌ست که چرخ جامعه با آن می‌چرخد. این فساد سیستماتیک همان چیزی است که در این جوامع شرقی هیچ تغییر نکرده، حتی بعد از بیست و پنج سال.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
پشت کتاب (یک)
2 دقیقه
پشت کتاب (دو)
17 دقیقه
مقدمه
30 دقیقه
روزی روزگاری در 1989
35 دقیقه
آپارتاید غذا به سبک اروپایی
41 دقیقه
دختر اخمو در اوکراین
38 دقیقه
ملاقات خاله آنگلا با ترامپ - بخش یک
25 دقیقه
ملاقات خاله آنگلا با ترامپ - بخش دو
51 دقیقه
پراگ 1968
17 دقیقه
دامن زدن به ترس
48 دقیقه
جمهوری مقدونیه‌ی شمالی
54 دقیقه
طوطی‌‌ای در سوئد و دیگر مصائب مهاجران
36 دقیقه
کارت محبوب من
45 دقیقه
گمشده در مسیر انتقال
47 دقیقه
ایالات متحده‌ی اروپا
41 دقیقه
نغمه‌ی آینده - بخش یک
19 دقیقه
نغمه‌ی آینده - بخش دو
35 دقیقه
برگزیت من

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا: چطور در زمانه پساکمونیسم بمانیم و حتی بخندیم
نویسنده
مترجمسحر مرعشی
راوینگار اسماعیلی
ناشر چاپیانتشارات گمان
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۴۲۰۰۰ 29400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا

vahid jazayeri
۱۴۰۲/۲/۲۸
کتاب بسیار خوبیه. از دید شخصی که در اروپای شرقی می‌زیسته و شاهد تحولات اروپا بوده. تصویر واقعی تری از اروپا در اختیار ما قرار میده و اون تصویر ایده آل و آرمانی از اروپا رو به چالش می‌کشه.
بخش اوکراین جالب بود و خوندنش با دونستن اتفاقات اخیر اوکراین، رئیس جمهور سلبریتی و جنگ و وقایع اخیر تامل هست.
برانگیز
خوب هست که اروپا رو از این دیدگاه هم ببینیم، طبعا برخی نکات جای نقد داره.
ترجمه بسیار خوب و روان هست که این روزها بسیار کمیاب شده.
گوینده هم خوب و مسلط کتاب رو می‌خونن و چند تپق کوچیک ایشون کاملا قابل اغماض هست.
ندا محمدنژاد
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
وقتی جلد اول این کتاب رو خوندم حس اینکه چقدر فضای این کتاب به شرایط زندگی در کشور من نزدیکه برام عجیب بود. اما در جلد دوم متوجه مفهوم عمیق تری از کتاب شدم. اینکه حتی اگر در کشور جهان سوم با محدودیت‌ها و نرسیدن‌ها و نابرابری‌های زیاد زندگی میکنم، باید یاد بگیرم خوشحال زندگی کنم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا

برای دریافت کتاب صوتی دیدار دوباره در کافه اروپا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.