معرفی و دانلود کتاب صوتی سرشار زندگی

عکس جلد کتاب صوتی سرشار زندگی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرشار زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرشار زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرشار زندگی

کتاب صوتی سرشار زندگی اثری از جان فانته، نویسنده‌ی نام‌آشنای ایتالیایی-آمریکایی است. فانته در این نیمه‌خودزندگی‌نامه‌ی کمدی-رمانتیک از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های مردی می‌گوید که در دوران رکود اقتصادی، همراهِ همسر باردارش، جویس، ساکن خانه‌ای در لس‌آنجلس است؛ مرد نویسنده‌ای که در میانِ نوسان‌های خلق و خو و اعتقادات همسر، هجوم موریانه‌ها به خانه و مشکلات حل‌نشده‌ای که با پدر خود دارد، گرفتار شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سرشار زندگی

جویس باردار است و همانند همه‌ی زنانی که برای اولین‌بار مادر می‌شوند، دلهره‌ها، عصبیت‌ها، نوسان‌های هورمونی و خلق‌وخویی و دگرگونی‌هایی عمیق را در خود تجربه می‌کند. او که تا پیش از بارداری بی‌دین بوده است اکنون گرایشی عجیب و تازه به مسیحیت کاتولیک پیدا کرده است که جان، همسرش، اندک‌اندک از آن دور شده است. موریانه‌ها به خانه هجوم آورده‌اند و در همه‌ی کف آشپزخانه و پایه‌های خانه جا خوش کرده‌اند و جان، چاره‌ای ندارد جز آنکه از پدرش برای از بین بردنِ آن‌ها کمک بگیرد. پدر جان، مردی ایتالیایی-امریکایی است و از خانواده‌ای برآمده که هنوز ریشه‌های ایتالیاییِ خود را حفظ کرده‌اند و قصدی برای خو گرفتن با فرهنگ و کشور جدید ندارند اما او پس از ترک کردنِ خانه، ریشه‌های خود را از ایتالیا، پدر و مادر و خرافاتِ بسیاری که به آن باور دارند جدا کرده است. با آمدن پدر به خانه و تجدید دیدار پس از مدت‌های طولانی، خاطرات تمام آن نزاع‌های خانوادگی و بحث و جدل‌های هویتی دوباره زنده می‌شود. پدرِ شکاک به تعارضات نهانی زن و شوهر دامن می‌زند و زندگیِ آنان را که در انتظار اولین فرزندانشان هستند، تا لبه‌ی مرز فروپاشی می‌برد. این جهانِ داستانِ سرشار زندگی (Full of Life) است که جان فانته (John Fante)، نویسنده‌ی کتاب، شما را به آن دعوت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرشار زندگی

کتاب صوتی سرشار زندگی رمانی کوتاه، با طنزی گزنده و صریح است. از جمله‌ی ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کتاب می‌توان به آغازِ جالب‌توجه، شخصیت‌های ملموس با پردازشِ خوب، اوج و فرودی درخور و پایان‌بندی هیجان‌برانگیز اشاره کرد. جان فانته در این کتاب با از میان برداشتنِ مرزهای بین خاطره‌نگاری و رمان‌نویسی، به خلق اثری دست زده است که میان تخیل و امر واقعی در نوسان است. بارداری جویس (شخصیتی که هم‌نام با همسر واقعی فانته است)، دگرگونی‌های عمیق و قوت‌گرفتنِ باورهای مذهبی در او و یادآوری اضمحلالِ همان باورها در جان، هجوم موریانه به پایه‌های خانه که شاید کنایه‌ای از ریشه‌های هویت ایتالیاییِ جان باشد و ... از جمله فرازها و صحنه‌های به‌یادماندنی این رمان به شمار می‌روند.

از دیگر بخش‌های جالب این داستان می‌توانیم همچنین به بحث‌ها و مناظره‌های میان جان با پدرش و همین‌طور مباحثات جان با کشیش محلی که او را تحت فشار قرار می‌دهد تا به باورهای محکم مذهبی خود برگردد اشاره کنیم.

کتاب صوتی سرشار زندگی رمانی کوتاه، با ساختاری منسجم و روایتی سریع، جذاب و گیراست که بر مهارت و قلم توانای نویسنده‌ی خود دلالت دارد. جان فانته از اولین نویسندگانی به شمار می‌آید که دوران سختی را که بسیاری از نویسندگان آمریکایی پس از رکود اقتصادی در لس‌آنجلس تجربه کرده بودند، به‌صراحت به تصویر کشیده است. آثار و سبک نویسندگی فانته بر بسیاری از هنرمندان و نویسندگانِ پس از وی تأثیر گذاشت تا جایی که چارلز بوکوفسکی در مقدمه‌ای که بر کتاب «تا بهار صبر کن، باندینی» نوشت، فانته را «خدای خود» نامید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سرشار زندگی

کتاب صوتی سرشار از زندگی را به همت آوانامه در همکاری با انتشارات اسم، با ترجمه‌ی محمدرضا شکاری و خوانش ایمان رییسی می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از کتاب سرشار زندگی

در سال 1957 فیلمی با اقتباس از کتاب سرشار زندگی به کارگردانی ریچارد کواین ساخته شد.

نکوداشت‌های کتاب سرشار زندگی

  • کتاب سرشار زندگی رمانی بسیار جالب‌توجه با نثری روان و عالی‌ است. (Italy Heritage)
  • سرشار زندگی تاریک‌ترین کمدی-رمانتیک جهان است. (Los Angeles Times)
  • جهانِ داستان‌های جان فانته آن‌قدر عظیم، پویا و شاعرانه است که نمی‌توان به این فکر کرد که کدام‌یک از این دو پرسش بزرگ‌تری است: این که چرا او و آثارش تا مدت‌ها ناشناخته باقی مانده بودند یا اینکه چرا امروزه نوشته‌های فانته چنین توجه بزرگی را به خود جلب کرده‌اند. (Boston Review)
  • نوشته‌های جان فانته در میان آثار نویسندگان دوران رکود در آمریکا از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و برابر با بهترین آثار برجسته‌ترین نویسندگانِ هم‌عصرش از جمله اسکات فیتز جرالد، جان اشتاین بک و... به شمار می‌روند. (Neil Gordon)
  • سرشار زندگی از بهترین آثار جان فانته است که به‌طرزی شگفت‌انگیز منسجم و گسترده است. (London Review of Books)

کتاب صوتی سرشار زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی سرشار زندگی را به تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات آمریکا و طرفداران رمان‌های کمدی-رمانتیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سرشار زندگی می‌شنویم

یک نکته درباره‌ی مادرتان. هر کاری انجام بدهید، وحشت نمی‌کند. اگر می‌رفتم توی آشپزخانه و بهش می‌گفتم همین الان گلوی بابا رو بریدم، جواب می‌داد: «چقدر بد شد! کجاست؟!» دیدم پشتِ میز نشسته و دارد نخود فرنگی دانه می‌کند. صحبت کردن با مامانتان ساده است. خودش را مجبور می‌کند حتی چیزهایی را درک کند که از فهمش خارج است. نشستم آن‌جا و کل قضیه‌ی خانه‌ی لس‌آنجلس را تعریف کردم. خبری از اتهام نبود، نه آه کشید، نه نچ‌نچ کرد، نه نصیحتم کرد که چی کار باید می‌کردم؟ همچنان که برایش تعریف کردم برای چی آمده‌ام سن‌خوان و بنا به شرایطی چطور می‌ترسم به بابا بگویم خانه‌دارم، نخود فرنگی‌ها را دانه کرد و ساکت گوش داد. «خودم بهش می‌گم. نگران نباش.» اما دلم نمی‌خواست موقعی که می‌خواست این قضیه را تعریف کند آنجا باشم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
31 دقیقه
قسمت اول
26 دقیقه
قسمت دوم
38 دقیقه
قسمت سوم
28 دقیقه
قسمت چهارم
44 دقیقه
قسمت پنجم
28 دقیقه
قسمت ششم
26 دقیقه
قسمت هفتم
24 دقیقه
قسمت هشتم
19 دقیقه
قسمت نهم
20 دقیقه
قسمت دهم
39 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرشار زندگی
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات اسم
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرشار زندگی

Hani Khodadadian
۱۴۰۲/۱۲/۲
بسیار زیبا بود در عین سادگی نمونه یک شاهکار ممنون از آقای رییسی عالی بودن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرشار زندگی

برای دریافت کتاب صوتی سرشار زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.